توضیحات زیست شناس درباره دلایل ناپدید شدن ویروس کرونا در ژاپن

© REUTERS / Issei Katoویروس کرونا در ژاپن
ویروس کرونا در ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
ویروس کرونا در ژاپن ناپدید شده زیرا سویه دلتا "خراب شده و معیوب" در سراسر این کشور منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنچا بارانووا، زیست شناس و استاد دانشکده زیست شناسی سیستمی در دانشگاه جورج میسون ایالت ویرجینیا آمریکا این مطلب را اعلام کرده است.
کشف موارد جدید ابتلا  به ویروس کرونا در ژاپن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2021
سویه دلتای کرونا در ژاپن در حال ناپدید شدن است
از آنجایی که دلتا در ژاپن وجود داشت، طوری که توسط همکاران ژاپنی اعلام شده، جهش در پروتئین nsp14 در آن انباشته شده است. و این پروتئین توانایی ویروس در اصلاح جهش ها را تعیین می کند. اما از آنجایی که خود nsp14 "بهم ریخته" ، نتوانست چیزی را برطرف کند ، خطاها به طور غیرقابل کنترلی شروع به افزایش کردند و در نهایت، ویروس به پایان غم انگیزی برای خودش رسید.
او افزود که سویه دلتای "معیب" در ژاپن باعث ظهور مشتقاتی با عملکردهای تصحیح کننده جهش ضعیف شده است.
به گفته این زیست شناس، در ژاپن، در مقایسه با کشورهای اروپایی، تنوع زیادی از سویه ها وجود نداشت و نوع هندی ویروس کرونا غالب بود. علاوه بر این، کشور جزیره ای ژاپن به دلایل طبیعی منزوی شده و همچنین به شدت به اقدامات ضد ویروس کرونا پایبند است.
این زیست شناس گفت: چنین اتفاقاتی که ویروس در اثر جهش تخریب می شود، قبلا توسط دانشمندان شرح داده شده است. این ممکن است در سال 2003 در هنگام شیوع سارس - سندرم حاد تنفسی نیز اتفاق افتاده باشد.
در 21 نوامبر، ژاپن از خود تخریبی سویه دلتای ویروس کرونا و کاهش شدید شیوع خبر داد. به گفته ایتورو اینووه (Ituro Inoue)، استاد موسسه ملی ژنتیک، این به دلیل جهش های مداوم در زیرگونه ای است که سویه دلتای کروناویروس را "شکست".
سازمان بهداشت جهانی در مورد خود تخریبی این سویه کرونا در کشور ژاپن ابراز تردید کرده است . متخصصان این سازمان گفتند که انقراض این نوع ویروس بعید است، زیرا مردم کشورهای دیگر هنوز به آن مبتلا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала