افزایش ماموریت‌های اورژانس در پی آلودگی هوا در تهران

© Photo / IRNAبوی مرموز در تهران
بوی مرموز در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت:‌ باید آلودگی هوا را مثل سیل و زلزله در کنار خطرات درجه اول استان تهران و شهرستان تهران محسوب کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر یحیی صالح طبری درباره وضعیت آلودگی هوای تهران، افزایش آمار مراجعه به اورژانس و اقداماتی که اورژانس در این راستا انجام داده است اظهار کرد: یکی از بزرگترین معضلات شهرستان تهران آلودگی هوا است. آلودگی هوا یکی از سخت ترین و جدی ترین معضلات تهران است که برای رفع آن باید حتما دستگاه‌ها با تمام توان عملیاتی و نه گفتمانی پای کار بیایند؛ چرا که با گفتمان کار حل نمی شود.
سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه داد: زمانی که عملیاتی سر کار بیاییم همه به منفعتی که از کار تیمی حاصل می شود خواهند رسید. در تهران به محض اعلام وضعیت اضطرار و قرمز در تمام میدان‌های مهم شهر اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موتورلانس مستقر می کنیم که خدمات ارائه کنند چرا که در آن صورت بیماران قلبی و تنفسی و با سابقه قبلی و افرادی که سیستم ایمنی آن ها مشکلی دارند، در معرض خطر هستند و ممکن است نیاز به خدمات فوری ما داشته باشند.
وی با بیان اینکه جمعیت ثابت تهران هشت و نیم تا ۹ میلیون است نفر اما روزانه تا ۱۱ و نیم میلیون نفر هم در تهران حضور دارند، اظهار کرد: به محض افزایش آلودگی هوا ناخودآگاه تلفن های اورژانس بیش از پیش زنگ می خورد. در این چند روز گذشته نیز تعداد تماس ها افزایش پیدا کرده و ماموریت ها نیز بیشتر شده است. با تمام توان و کدهای عملیاتی در خدمت مردم هستیم.
سرپرست مرکز اورژانس تهران افزود: در شرایط آلودگی هوا ممکن است حدود ۱۵ تا ۳۵ درصد عملیات اورژانس افزایش پیدا کند که این امر بسته به شرایط و میزان امدادخواهی است. آلودگی هوا با کرونا عجین شده و ماموریت ها افزایش پیدا کرده است. روزانه تا ۲۱ هزار تماس تلفنی را جواب می دهیم.
صالح طبری گفت: در پی آلودگی هوا، عملیات در مناطق مرکزی شهر از جمله مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۶، ۷‌، ۱۳، ۱۴ و۱۶ افزایش پیدا کرده است.
تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
آلودگی هوا و کمبود گاز در تهران جدی است
وی گفت:‌ بیشتر افرادی که در پی آلودگی هوا به اورژانس مراجعه می کنند بیماران قلبی و تنفسی هستند. تعداد مرگ بر اثر آلودگی هوا را پزشکی قانونی باید اعلام کند اما قطعا در این شرایط مرگ هم افزایش پیدا می کند چرا که ماموریت های ما نیز افزایش پیدا کرده و افراد دارای بیماری های زمینه‌ای و نقص ایمنی حتما در معرض شدید آلودگی هوا هستند و در برخی از موارد منجر به مرگ هم می شود.
سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: معضل آلودگی هوا از صفر تا صد شروع می شود. صفر آن ما، به عنوان شهروندان هستیم که باید وظیفه شهروندی خود را برای کاهش آلودگی هوا انجام دهیم و از سوی دیگر شهرداری باید وسیله حمل و نقل عمومی به روز و منظم را برای شهروندان ایجاد کند تا مردم بتوانند بدون دغدغه سر کار بروند. همچنین شرکت های خودروسازی باید خودروهای با کیفیت بسازند. واحدهای تولیدی نیز که آلوده کننده هوا هستند باید فیلترهای خاص خود را داشته باشند.
وی ادامه داد: پس یک فردی که در این شهر زندگی می کند تا فردی که بالاترین مرجع تصمیم گیری در شهرستان تهران است هر کدام به اندازه سهم خود در این آلودگی سهم دارند.
صالح طبری گفت: باید آلودگی هوا را مثل سیل و زلزله در کنار خطرات درجه اول استان تهران و شهرستان تهران محسوب کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала