ارزیابی ناسا از همکاری با روسیه پس از آزمایش تسلیحات ضد ماهواره ای

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر ناسا
ناسا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
بیل نلسون، رئیس سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) پس از انجام آزمایش تسلیحات ضد ماهواره ای از سوی روسیه ، چشم انداز همکاری آمریکا با روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی را ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال "اسپیس نیوز"، او گفت این آزمایش‌ها تأثیر منفی بر چشم‌انداز ادامه همکاری با روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی نخواهد داشت.
ناسا آماده گفتگو با روسیه در مورد چشم انداز اکتشافات در سیاره زهره است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
ناسا آماده گفتگو با روسیه در مورد چشم انداز اکتشافات در سیاره زهره است
ناسا به گفتگو با آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) در مورد آینده بلندمدت ایستگاه فضایی بین المللی و پروازهای متقابل به آن با فضا پیمای روسی "سایوز" و فضاپیماها ی آمریکایی ادامه می دهد. گفت و گو در مورد موضوع همکاری در جریان سفر آتی نلسون به مسکو برنامه ریزی شده اما تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نیست.
15 نوامبر، روسیه آزمایشاتی را انجام داد که در نتیجه آنها ماهواره روسی Tselina-D که از سال 1982 در مدار بوده، مورد اصابت قرار گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آزمایش‌های سلاح‌های ضد ماهواره روسیه در فضا بی‌احتیاطی بوده است. وی تاکید کرد که گویا به دلیل چنین آزمایش های روسیه در فضا، بیش از 1500 قطعه و صدها هزار قطعه زباله کوچکتر ظاهر شده است که منافع همه کشورها را تهدید می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала