آیا پیک کرونا در ایران فروکش کرده است؟

CC BY 4.0 / IRNA / بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ایران
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران با اشاره به اینکه واکسن رازی یکی از واکسن‌های پیشرفته و دارای تکنولوژی در دنیا است اعلام کرد که اجازه ۲۰ درصدی صادرات واکسن کرونای رازی صادر شد.
وی در حاشیه تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی کووپارس به وزارت بهداشت اظهار داشت: "در حال حاضر 85 درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و نزدیک به 70 درصد مردم هر دو دز واکسن را دریافت کردند.
اثربخشی 93.5 درصدی واکسن اسپوتنیک لایت در پاراگوئه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
واکسن "اسپوتنیک" برای نوجوانان وارد بازارهای بین المللی می‌شود
پیک کرونا در کشور فروکش کرده اما همیشه احتمال پیک جدید است و شیوه نامه‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود. باید با کرونا زندگی کنیم و تعدادی از کشورهای که میزان بالایی از واکسیناسیون داشتند به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و استفاده نکردن از ماسک مجدد دچار کرونا شدند.
در آلمان، آمریکا و روسیه کرونا روندی صعودی دارد و مرگ و میرهای ناشی از کرونا افزایش داشته است. یکی از بهترین واکسن‌های دنیا در ایران تولید شده ‌که از سلامت و اطمینان و اثر‌بخشی زیادی برخوردار است.
رازی جزو واکسن‌های پیشرفته و اثر‌بخش در میان واکسن‌های تولیدی است. برای استفاده از دز سوم واکسن کرونا برای هموطنان از ‌ واکسن رازی استفاده می‌شود. در حال حاضر تا سقف 20 درصد از واکسن‌های موسسه رازی قابلیت صادرات دارد. دز سوم افرادی که از واکسن سینوفارم استفاده کرده‌اند باید از واکسن آسترازنکا استفاده کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала