وزارت خارجه آمریکا: نتیجه سفر مدیرکل آژانس به ایران ناامیدمان کرد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا در واکنشی نسبت به اظهارات و سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، مدعی شد از اینکه سفر "گروسی" دستاوردی نداشته، مایوس است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، واشنگتن اعلام کرد که از نتیجه سفر "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران "ناامید" شده اما آماده بازگشت به مذکرات است.
امیرعبداللهیان: ایران، آمریکا را بر اساس رفتار مورد قضاوت قرار می‌ دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
امیرعبداللهیان: ایران، آمریکا را بر اساس رفتار مورد قضاوت قرار می‌ دهد
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه مدعی شد: البته شکست ایران در همکاری کردن، نشانه بدی از جدیت آنها در به نتیجه رسیدن موفقیت آمیز مذاکرات ما است.
پیشتر مدیرکل آژانس انرژی اتمی پس از پایان سفرش به ایران، در جلسه شورای حکام این آژانس و همچنین در نشستی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که مذاکرات وی با تهران بی نتیجه بوده است.
وی همچنین در نشست خبری خود در این باره گفت: معنی آن این است که ما نتوانستیم آن را به پایان برسانیم. من از رسیدن به یک تفاهم در این زمینه دست نمی کشم اما درباره مسائلی که دیروز با یکدیگر در حال صحبت بودیم نتوانستیم به توافق برسیم. بیش از این وارد جزئیات نمی‌شوم، فقط اینکه ما دیروز به توافق نرسیدیم.
تا کنون شش دور مذاکرات در وین برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران برگزار شده و دور ششم این مذاکرات 20 ژوئن به پایان رسید. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، کار برای بازگرداندن این توافق به میزان تقریباً 90٪ تکمیل شده و فقط نکات سیاسی سیاسی مربوط به تعهدات ایالات متحده و نحوه پایبندی واشنگتن به آنها باقی مانده است. مذاکرات وین در رابطه با روند تشکیل دولت جدید در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری عملاً متوقف شده بود اما بتازگی علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران از توافق برای آغاز مذاکرات احیای برجام در وین در روز ۸ آذر خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала