فضاپیمای جدیدی برای سفر بین قاره ها در روسیه ساخته می شود

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Швейцарский пилот Рафаэль Домжан в скафандре, разработанным российским НПП "Звезда"
Швейцарский пилот Рафаэль Домжан в скафандре, разработанным российским НПП Звезда - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات فنی توپولف در شهر کازان روسیه یک وسیله پرواز مافوق صوت برای پروازهای بین قاره ای در استراتوسفر موسوم به استراتولیوت طراحی کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سند موسسه ثبت اختراعات روسیه، این هواپیما شامل یک بدنه با بال ها، سطوح کنترل افقی در جلو و عقب، موتور موشکی ترکیبی یا موتور موشکی هوا-موشکی است که با اکسیژن کار می کند و همچنین یک مرحله فوقانی که دو موتور توربین گازی و فیرینگ موتور بدنه در آن نصب می شوند، خواهد بود. ضمنا بلوک دارای یک بال بیضی شکل است که از طریق دو مخزن سوخت به انتهای بال های استراتولیوت متصل شده است.
فضا پیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
پرواز با فضا پیمای شرکت ویرجین گلکتیک + فیلم
راه حل های فنی مورد استفاده امکان می دهند ایجاد یک وسیله نقلیه با امکان حمل بار مفید بیشتر ساخته شده و زمان برخاستن در مقایسه با رقبای خارجی کوتاه تر شود . استراتولت برای سفر بین قاره ها طراحی شده است. دانشمندان نزدیک‌ترین مشابه اختراع خود را پروژه فضاپیمای بدون سرنشین قابل استفاده مجدد بریتانیایی Skylon ساخت شرکت Reaction Engines Limited می دانند که قرار است در اواسط دهه 20 قرن جاری 21 میلادی پرتاب شود.
پیش از این در روسیه در مورد ساخت یک ناو هواپیمابر جدید به خاطر"تصویر چشمگیر آن " صحبت کردند. این ناو هواپیمابر "به غرب امکان نخواهد داد که به تسلط انحصاری بر صفحه تلویزیون جهان و اذهان میلیاردها انسان ادامه دهد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала