آزمایش موفق موشک بالستیک در پاکستان + فیلم

© REUTERS / Faisal Mahmoodموشک شاهین پاکستان
موشک شاهین پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
ارتش پاکستان روز 25 نوامبر یک فروند موشک بالستیک زمین به زمین موسوم به "شاهین یک - A" را آزمایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به منابع رسمی پاکستان، ارتش پاکستان روز 25 نوامبر یک فروند موشک بالستیک زمین به زمین موسوم به "شاهین یک - A" را آزمایش کرد.
روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک بالستیک زمین به زمین خبر داد. این موشک از نوع شاهین یک -A معرفی شده است. ارتش پاکستان توضیحات بیشتری درخصوص موشک ذکر شده و اینکه آیا این موشک قابلیت‌ حمل کلاهک هسته‌ای دارد یا نه؟، را ارائه نکرده است. از سری موشک‌های شاهین-۱ در پاکستان به عنوان موشک بالستیک هدایت شونده و نوع بومی موشک‌های سوپرسونیک (مافوق صوت) با برد کوتاه و متوسط نام برده می‌شود.
پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای این همسایه شرقی، توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی، حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته، سعی کرده از هند پیشی بگیرد. پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.
وزارت بازرگانی آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به آنچه که برنامه‌های غیرایمنی هسته‌ای و بالستیک پاکستان خواند، چندین شرکت چینی را به اتهام مشارکت در توسعه برنامه‌های اتمی و موشک‌های بالستیک پاکستان در لیست سیاه خود قرار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала