وزیر خارجه لبنان غربی ها را مانع بازگشت آوارگان سوری به وطن دانست

© REUTERS / Omar Sanadikiوزیر خارجه لبنان غربی ها را مانع بازگشت آوارگان سوری به وطن دانست
وزیر خارجه لبنان غربی ها را مانع بازگشت آوارگان سوری به وطن دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
عبدالله بو حبیب از کارشنکنی غربی ها در مسئله پناهجویان سوری خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العهد، عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه لبنان گفت: کشورهای غربی مانع از آن می شوند که آوارگان سوری به سرزمین خود بازگردند. این کشورها نه تنها حمایتی از بازگشت آوارگان نمی کنند بلکه تلاش خود را به کار بسته اند تا آوارگان به سرزمین‌شان بازنگردند.
بوحبیب عنوان کرد: آنچه که واضح به نظر می رسد این است که کشورهای غربی به دلیل مواضع خود در قبال دولت دمشق از بازگشت آوارگان به سرزمین خود جلوگیری می کنند. ما در طول مدت زمان گذشته شاهد همکاری روسیه برای بازگشت آوارگان سوری به کشور خود بوده ایم.
اتحادیه اروپا چند وزیر سوری را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اتحادیه اروپا چند وزیر سوری را تحریم کرد
چندی پیش فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه از رویکرد خصمانه کشورهای غربی در قبال "دمشق" به شدت انتقاد کرد. وی گفت: ما به همراه روسیه تلاش زیادی کرده ایم تا مقدمات بازگشت آوارگان سوری به اراضی خود را فراهم آوریم. علیرغم تمامی تلاش‌هایی که صورت گرفته است اما کشورهای غربی از طریق دروغ پراکنی و تبلیغات دروغین برای جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به خاک خود تلاش می‌کنند.
وی افزود: موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان همچنان با سیاسی کاری شدید و فشار شدید کشورهای غربی مواجه است. فشارهای غربی با هدف کارشکنی در بازگشت بیشتر آوارگان به سوریه است. آنها به دنبال تحقق خواسته‌های سیاسی هستند که با منشور سازمان ملل در تضاد است.
فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: دولت سوریه تلاش زیادی برای تسهیل در بازگشت آوارگان انجام داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала