ناسا فضاپیمای نجات بشر را پرتاب کرد+ویدئو

CC0 / / ناسا فضاپیمای نجات بشر را پرتاب کرد+ویدئو
ناسا فضاپیمای نجات بشر را پرتاب کرد+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا، بامداد چهارشنبه ۲۴ نوامبر سفینه فضایی دارت را برای تغییر مسیر حرکت سیارک و نجات زمین، از پایگاه وندنبرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هدف این است که فضاپیمای دارت کمی در مسیر حرکت سیارک دیمورفوس تغییر ایجاد کند، این سیارک به عرض ۵۲۵ فوت (۱۶۰ متر یا دو مجسمه آزادی) که دور یک سیارک بسیار بزرگتر دیگر به نام دیدیموس (قطر ۲۵۰۰ فوت) می چرخد و این جفت با هم به دور خورشید می چرخند.
برخورد باید در پاییز سال ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد، زمانیکه منظومه سیارک دوتایی در فاصله ۶.۸ میلیون مایلی (۱۱ میلیون کیلومتری) از زمین قرار دارند، تقریباً نزدیکترین نقطه‌ ای که تاکنون به آن رسیده‌ اند.
توماس زوربوخن دانشمند ارشد ناسا، درباره این پروژه ۳۳۰ میلیون دلاری، که اولین پروژه در نوع خود است، گفت: آنچه ما در تلاشیم یاد بگیریم این است که چگونه یک تهدید را منحرف کنیم.
دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا، بیشتر به مواردی با ارتفاع بیش از ۴۶۰ فوت علاقمند است که می توانند کل شهرها یا مناطق را با انرژی چندین برابر بمب های هسته ای متوسط ​​با زمین یکسان کنند.
۱۰.۰۰۰ سیارک نزدیک به زمین با اندازه ۴۶۰ فوت یا بیشتر شناخته شده است، اما هیچ کدام شانس قابل توجهی برای برخورد در ۱۰۰ سال آینده ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала