مقام سابق آمریکایی: ترامپ به دنبال بی اعتماد ساختن مردم ایران به نسبت به دولتشان بود

© REUTERS / Eduardo Munozمقام سابق آمریکایی: ترامپ به دنبال بی اعتماد ساختن مردم ایران به نسبت به دولتشان بود
مقام سابق آمریکایی: ترامپ به دنبال بی اعتماد ساختن مردم ایران به نسبت به دولتشان بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
مقامات ارشد در کابینه ترامپ فاش کردند که ترامپ در اواخر ماههای ریاست خود بخشی از یک کارزار مخفیانه گسترده را با همکاری پنتاگون کلید زده بود.
به گزارش اسپوتنیک، یاهونیوز به نقل از مقامات سابق آمریکا فاش کرد دونالد ترامپ در ماههای آخر ریاست جمهوری خود به دلیل ناکامی سازمان جاسوسی سیا، برنامه مخفیانه‌ای را با محوریت پنتاگون برای بی‌اعتماد ساختن مردم ایران به نظامشان طراحی کرده بود.
طبق گزارش این سایت، این طرح که در 200 صفحه به توصیف گزینه‌ها علیه ایران پرداخته بود اقداماتی را شامل می‌شد که قرار بود ایرانی‌ها را درباره اینکه کنترل کشورشان را در دست دارند یا درباره اینکه توان مبارزه در جنگ را دارند به تردید بیندازد.
به گفته این مقامات سابق، این کمپین که قرار بود توسط نیرو‌های عملیات ویژه ارتش رهبری شود، مبتنی بر تکنیک‌های عملیات روانی و در راستای ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم ایران نسبت به حکومت خود بود. این گزارش همچنن افشا کرد که پس ازتشریح جزئیات این طرح به ترامپ، او در بین عوامل این کارزار اذعان کرد که این کار باید توسط دولت آینده آمریکا (یعنی دولت بایدن) ادامه پیدا کند.
آنطورکه در گزارش آمده است، هنوز به طور کامل مشخص نیست که دولت بایدن این کارزار را که ترامپ شروع کرد، ادامه داد یا نه.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала