امیرعبداللهیان: ایران، آمریکا را بر اساس رفتار مورد قضاوت قرار می‌ دهد

© Photo / IRNAامیرعبداللهیان: ایران، آمریکا را بر اساس رفتار مورد قضاوت قرار می‌ دهد
امیرعبداللهیان: ایران، آمریکا را بر اساس رفتار مورد قضاوت قرار می‌ دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه سوئیس، در خصوص مسائل دوجانبه، گفتگوهای وین و برخی موضوعات منطقه‌ ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با ایگنازیو کاسیس همتای سوئیسی خود، گفت: تهران در آستانه از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته ای در وین، نسبت به اقدامات واشنگتن بی اعتماد است.
امیر عبداللهیان در سخنانی درباره آغاز مذاکرات در وین تاکید کرد، که ایران آماده دستیابی سریع به یک توافق خوب است اما با بی اعتمادی به اقدامات آمریکا نگاه می کند.
خطیب زاده: ایران هرگز برجام را ترک نکرد؛ آمریکا با تحریف راه به جایی نمی برد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
خطیب زاده: ایران هرگز برجام را ترک نکرد؛ آمریکا با تحریف راه به جایی نمی برد
به گفته وزیر امور خارجه، "آمریکا از یک سو آمادگی خود را برای بازگشت به توافق هسته‌ ای اعلام می‌کند، اما از سوی دیگر تحریم‌ های جدیدی را علیه ایرانیان اعمال می‌کند".
وی افزود: اقدامات متضاد واشنگتن یکی از موانع اصلی مذاکرات است.
برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران در سال ۲۰۱۵ توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان امضا شد.
در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، به طور یکجانبه از برجام خارج شد. پس از دوره ترامپ، جو بایدن بارها آمادگی خود را برای از سرگیری اجرای تعهدات ذیل این توافق اعلام کرده است. گروه "پنج به علاوه یک" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه) از ماه آوریل در وین درباره این موضوع مذاکراتی را آغاز کرده است. شروع دور بعدی برای ۲۹ نوامبر برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала