کارشناس ایرانی: اسرائیلی ها در آستانه مذاکرات هسته ای مجددا دست به شرارت زدند

پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
فعالیت مقامات اسرائیلی با توجه به فرارسیدن مذاکرات احیای برجام اوج گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای ایران، سعید شهرابی فراهانی، کارشناس ایرانی مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: با نزدیک شدن به موعد برگزاری جلسات مربوط به احیای برجام مانند مقاطع مشابه در گذشته، لفاظی‌ها و تهدیدهای اسرائیل علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مجدداً اوج گرفته است.

وی افزود: اسرائیل ثابت کرده است که در خصومت با جمهوری اسلامی ایران؛ دولت روحانی و رئیسی برایش تفاوتی ندارد و برای تضعیف یا نابودی دستاورد‌های کاربردی هسته‌ای ایران از هیچ نقشه و اقدامی فروگذار نیست و از هر آنچه که توان اتمی کشور را دچار اختلال کند، مضایقه ندارد.
بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اسرائیل: توافق هسته‌ای مشروط را می‌پذیریم
شهرابی فراهانی ادامه داد: به عبارت دیگر اسرائیلی ها هر چه در چنته داشته‌اند رو کرده‌اند و اگر نتوانسته‌اند به کلیت سامانه هسته‌ای ایران آسیب جدی وارد کنند به آن معنا نیست که نخواسته‌اند. سیاست خارجی از دو ابزار عمده بهره می‌گیرد: زور و مذاکره. معمولاً برای نیل به هدف این ابزار‌ها را بعنوان مکمل همدیگر به کار می‌گیرند و از هیچکدام صرفنظر نمی‌شود. اسرائیل نیز از این قاعده بی‌اطلاع نبوده لیکن به‌دلیل بحران بقا و معضل دائمی امنیت؛ کاری به جز چنگ و دندان نشان دادن از او ساخته نیست؛ بنابراین محتاج عناصری است که فقدان "ابزار مکمل" را برای او پر کنند.
کارشناس ایرانی مسائل سیاسی گفت: به نظر می‌رسد چماق اقدام خودسرانه اسرائیلی ها بالای سر مذاکرات آتی گرفته شده تا امتیازگیری حداکثری از ایران توسط "بازیگر نقش مکمل" رقم بخورد؛ ظاهراً بین دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران اسلامی تقسیم کار خوبی انجام گرفته است تا بازی را از مرحله "برجامِ لازم، ولی ناکافی" به مرحله بعدی بکشانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала