قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای تهران نهایی شد

© AFP 2023 / Fred Dufourتهران
تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
علیرضا زاکانی، شهردار تهران از نهایی شدن قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای پایتخت ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علیرضا زاکانی ضمن صحبت درباره هوشمندسازی و ایجاد زمینه بهره‌مندی از امکانات سوخت‌های غیر فسیلی گفت: در این زمینه اولین قرارداد را برای خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای استفاده در خیابان جمهوری را بستیم. همچنین باید در خصوص وضعیت اتوبوس در تهران بعد از جبران مافات فعلی و نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها به سمت اتوبوس‌های برقی برویم. همچنین باید به سمت خودروهای هیبریدی در شهر برویم.
راه حل شهردار جدید تهران برای معضل آلودگی هوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
راه حل شهردار جدید تهران برای معضل آلودگی هوا
وی اضافه کرد: در بحث موتورهای برقی مذاکراتی با شرکت‌های سازنده انجام دادیم و پیشنهاد دادیم که اگر این موتورها یک اتاقک داشته باشند می‌توانند جنبه ایمنی بالاتر را داشته باشند و سرنشین را اضافه کند و هم آلودگی هوا از طرف موتورسیکلت ها برطرف شود. ۳ تا ۴ میلیون موتور سیکلت در شهر وجود دارد که کارگروهی تشکیل دادیم تا هم هویت موتور با صاحبش مشخص و هم با سیستم کنترل عبور، تبدیل موتورهای کاربراتوری به برقی را دنبال کنیم.
شهردار تهران بیان کرد: این کارگروه مستمر باشد تا صرفه‌جویی ایمنی و توجه به مسائل زیست محیطی را باهم داشته باشیم. تیم مشترک با معاونت‌های مختلف به صورت دوره‌ای جلسه و پیوست‌های کارشناسی داشته باشند تا با عملیاتی کردن آن بتوان چهره شهر را تغییر داد. همچنین برای این کارها پیوست فرهنگی و پیوست انتقال به فضای عمومی را در نظر بگیرید. باید با یک زمانبندی مشخص اقدامات را انجام دهیم تا به یک الگوی شایسته در شهر تبدیل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала