دستور بایدن برای استفاده از ذخایر استراتژیک نفت

© AP Photo / Charlie Riedelکاهش اندک قیمت نفت در جهان
کاهش اندک قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
آمریکا 50 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را برای پایین بردن قیمت های انرژی آزاد خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از این که مکررا از تولیدکنندگان اوپک پلاس برای تولید نفت بیشتر درخواست کرده و جوابی نشنیده، به خشم آمده است.
بایدن در اظهاراتی که از کاخ سفید پخش شد، گفت: من قبلا به شما گفتم که ما درباره این مشکلات اقدام خواهیم کرد. این دقیقا کاری است که انجام می دهیم. این کار زمان می برد اما طولی نخواهد کشید که خواهید دید قیمت بنزینی که برای پر کردن باک خودرو می زنید، کاهش پیدا می کند و در بلندمدت وابستگی ما به نفت کاهش خواهد یافت، زیرا به سمت انرژی پاک حرکت می کنیم.
دعوت بایدن از ۱۱۰ کشور برای شرکت در اجلاس دموکراسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
دعوت بایدن از ۱۱۰ کشور برای شرکت در "اجلاس دموکراسی"
قیمت نفت اخیرا به بالاترین رکورد هفت سال اخیر صعود کرده بود و در نتیجه مصرف کنندگان با افزایش هزینه سوخت روبرو شده بودند. قیمت خرده فروشی بنزین بیش از 60 درصد در سال گذشته افزایش یافت که سریعترین نرخ رشد از سال 2000 بود و تحت تاثیر بازگشت مردم به جاده ها با کاهش محدودیت های کرونایی و بهبود تقاضا اتفاق افتاد.
تحت این برنامه، آمریکا 50 میلیون بشکه نفت آزاد خواهد کرد که معادل حدود دو روز و نیم تقاضای آمریکاست. در این بین، هند اعلام کرد پنج میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود برداشت می کند. انگلیس اعلام کرد برای برداشت 1.5 میلیون بشکه نفت از ذخایری که به صورت خصوصی نگهداری می شوند، اجازه می دهد. روزنامه نیک کی روز چهارشنبه گزارش کرد ژاپن حدود 4.2 میلیون بشکه نفت معادل تقاضای حدود یک یا دو روز را از ذخایر ملی تا پایان سال به فروش می گذارد. جزییات میزان و زمان آزادسازی نفت از ذخایر کره جنوبی و چین هنوز اعلام نشده است. سئول اعلام کرد پس از مذاکره با آمریکا و متحدان دیگر، در این باره تصمیم می گیرد. برای نخستین بار است که آمریکا با هماهنگی بعضی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت آسیا چنین اقدامی را انجام می دهد.
گروه اوپک پلاس در دیدارهای ماهانه وزیرانش، درخواستها برای تولید بیشتر را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала