تعقیب کیفری معترضان در ترکیه به دلیل انتشار فراخوان ها در شبکه های اجتماعی

© AFP 2023 / Ozan Koseتعقیب کیفری معترضان در ترکیه به دلیل انتشار فراخوان ها در شبکه های اجتماعی
تعقیب کیفری معترضان در ترکیه به دلیل انتشار فراخوان ها در شبکه های اجتماعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
اداره کل امنیت ترکیه از تشکیل پرونده های کیفری در ارتباط با فراخوان ها در شبکه های اجتماعی برای شرکت در اعتراضات خیابانی به دلیل کاهش شدید نرخ لیر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، پس از سقوط ارزش لیر ترکیه در شامگاه سه شنبه، اعتراضاتی در استانبول، آنکارا و چند شهر دیگر ترکیه برگزار شد. معترضان با سردادن شعارهایی خواستار استعفای دولت و برکناری حزب حاکم عدالت و توسعه از قدرت شدند. پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شد.
Место взрыва в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
تظاهرات در ترکیه علیه اردوغان
در بیانیه منتشره آمده است: "به عنوان بخشی از فعالیت‌های رصد رسانه‌های اجتماعی، پرونده‌های کیفری علیه افرادی که خواستار اعتراضات خیابانی و خشونت و همچنین تحریک نفرت و خصومت در جامعه با سوء استفاده از نوسانات نرخ ارز بودند، تشکیل شده است".
خاطرنشان می شود که پرونده هایی علیه صاحبان 271 حساب در شبکه های اجتماعی تشکیل شده است.
واحد پول ترکیه روز سه شنبه یک رکورد جدید را ثبت کرد و از 11.37 به 13.21 لیر برای هر دلار سقوط کرد. آردا تونجا، تحلیلگر مالی ترک در این رابطه گفت، چنین افت شدیدی در یک روز، رکورد دطی 20 سال گذشته است. این اتفاق پس از آن رخ داد که پنجشنبه گذشته بانک مرکزی ترکیه تصمیم گرفت نرخ بهره را از 16 درصد به 15 درصد کاهش دهد و روز دوشنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک سخنرانی تلویزیونی بار دیگر از کاهش نرخ بهره طرفداری کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала