کرملین: روسیه قصد ندارد به کسی حمله کند

© Sputnik / Alekseiy Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: روسیه قصد ندارد به کسی حمله کند
کرملین: روسیه قصد ندارد به کسی حمله کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
سخنگوی کرملین گفت: روسیه قرار نیست به کسی حمله کند و برنامه‌ های تهاجمی انجام نمی‌ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، به خبرنگاران اظهار داشت: روسیه هیچ برنامه تهاجمی ندارد و این کاملا اشتباه است که خلاف آن گفته شود و ارتباط دادن هرگونه تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر خاک کشورمان با چنین طرح هایی کاملاً اشتباه است. این چنین نیست.
پیش از این، کریل بودانوف رئیس بخش اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، در مصاحبه ای با میلیتری تایمز گفته بود که ظاهرا مسکو برای حمله به اوکراین آماده می شود.
به نوبه خود، آژانس بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داد که اطلاعات ایالات متحده بر این اساس است که روسیه ظاهراً در حال برنامه ریزی تهاجم از سه جهت - از قلمرو کریمه، از مرز سرزمین اصلی و از طریق بلاروس است. آنها همچنین نوشتند که ظاهراً این کشور "ده‌ها هزار" نیروی ذخیره را در مقیاسی "بی‌ سابقه در دوران پس از شوروی" فراخوانده است.
وی خاطرنشان کرد که رسانه های آمریکایی و اوکراینی ادعا می کنند که روسیه در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین است و طرف روسی ادعا می کند که کی یف در حال برنامه ریزی اقدامات تهاجمی علیه جمهوری های خودخوانده لوگانسک و دونباس است و این یک "تفاوت ظریف" است که نیاز به درک و تفسیر صحیح دارد.
این سخنگو افزود: بهترین تضمین امنیت در وضعیت درگیری اوکراین، رعایت توافقات مینسک است.
وی عدم پیشرفت در اجرای آنها را یک محرک مهم توصیف کرد که منجر به افزایش سطح تنش به طور کلی در اروپا می شود.
سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که اعزام مستشاران نظامی و تسلیحات از کشورهای غربی به کی یف نیز وضعیت را تشدید می کند.
پسکوف در پایان گفت: ما عمیقاً نگران اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح اوکراین در خط تماس و آمادگی برای راه حل نظامی احتمالی، تلاش برای حل مشکل دونباس با زور هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала