واکنش پکن به عبور کشتی جنگی آمریکا

CC BY 2.0 / Damian Gadal / Navy Shipواکنش پکن به عبور کشتی جنگی آمریکا
واکنش پکن به عبور کشتی جنگی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
ارتش چین در پی عبور ناوشکن موشکی آمریکا از آبراه مورد مناقشه اعلام کرد که حضور ناو یو اس اس "میلیوس" در تنگه تایوان باعث ایجاد خطرات امنیتی و تضعیف ثبات منطقه می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ناو جنگی یو اس اس "میلیوس" نیروی دریایی آمریکا روز سه‌ شنبه از تنگه ۱۲۵ کیلومتری عبور کرد و ارتش آمریکا آن را یک مأموریت معمولی برای نشان دادن "تعهد کشورشان به اقیانوس هند و آرام آزاد و باز" توصیف کرد.
پنتاگون تقریباً ماهی یک بار کشتی‌ های جنگی را بین تایوان و سرزمین اصلی چین می‌ فرستد و مرتباً هواپیماهای جنگی را برای گشت‌ زنی در منطقه مستقر می‌کند.
کشورهای ثالث وارد رقابت میان چین و آمریکا نشوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
کشورهای ثالث وارد رقابت میان چین و آمریکا نشوند
پکن چنین عملیاتی را تحریک آمیز و مضر به صلح در منطقه می داند. سرهنگ شی یی سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین (ETC) در پاسخ به آخرین مورد از این دست، گفت که عبور آمریکایی ها توسط ارتش چین نظارت می شود.
وی افزود: نیروهای این کشور برای مقابله با تهدیدات و دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور، هر اقدام لازم را انجام خواهند داد.
تایوان آخرین پناهگاه نیروهای ملی گرا در حال عقب نشینی در جنگ داخلی چین در دهه ۱۹۴۰ بود. پکن و تایپه هر دو مدعی حاکمیت بر کل قلمرو چین هستند.
مانند بسیاری از کشورهای دیگر، ایالات متحده که از خودمختاری خودخوانده تایوان حمایت می کند، موضع ابهام دیپلماتیک خود را حفظ می کند و این خودمختاری را به رسمیت می شناسد که پکن ادعای حاکمیت بر جزیره دارد و از برخورد رسمی با متحد خود به عنوان یک کشور مستقل خودداری می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала