فواید جالب قهوه برای مغز

© Fotolia / Ferumovمحبوبیت کافه بیکینی در آمریکا (‌عکس)‌
محبوبیت کافه بیکینی در آمریکا (‌عکس)‌ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
دانشمندان استرالیایی دریافتند کسانی که روزانه قهوه می نوشند با افزایش سن کمتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نتایج منتشر شده در یک مقاله در مجله Frontiers of Aging Neuroscience، دانشمندان استرالیایی دریافتند کسانی که روزانه قهوه می نوشند با افزایش سن کمتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی هستند، زیرا با نوشیدن پی در پی قهوه در این افراد، پروتئین های آمیلوئید در مغز آنها آهسته تر تجمع می یابد.
محققان با تجزیه و تحلیل داده های یک مطالعه که طی ده سال توسط دانشگاه ادیت کوان انجام شد، ارتباطی بین قهوه و چندین نشانگر مهم مرتبط با بیماری آلزایمر یافتد.
چگونه قهوه بنوشیم تا لاغر شویم؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
چگونه قهوه بنوشیم تا لاغر شویم؟
دکتر سامانتا گاردنر، سرپرست تیم تحقیقی در استرالیا در این مقاله تصریح کرد: "ما دریافتیم که شرکت‌کنندگانی که قهوه بیشتری مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف بودند، که اغلب قبل از آلزایمر و خود آلزایمر در افراد ایجاد می شود".
نتایج نشان داد که مصرف کنندگان قهوه با گذشت زمان تغییر کمتری در مناطقی از مغز که درگیر عملکردهای اجرایی مانند برنامه ریزی، خودکنترلی و توجه هستند، ایجاد می شود.
قهوه می تواند به ویژه برای افراد مسن که در معرض خطر زوال شناختی هستند اما هیچ علامتی ندارند مفید باشد.
چندی پیش گزارش شد که مصرف منظم قهوه می تواند احتمال ابتلا به کووید 19 را کاهش دهد. دانشمندان دریافتند که مصرف قهوه با نشانگرهای زیستی مانند CRP (پروتئین واکنشی C) ، اینترلوکین 6 (IL-6) و تأثیر مثبت آنها بر روند ایتلا به ویروس کرونا ارتباط دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала