دستور بایدن برای آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر دستور بایدن برای آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک
دستور بایدن برای آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
پیش از این، گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد هند و ژاپن نیز در حال بررسی آزادسازی ذخایر نفت خام خود برای جلوگیری از افزایش قیمت بی سابقه نفت در ۷ سال اخیر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد، که ایالات متحده ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود همراه با سایر کشورهای مصرف کننده انرژی از جمله چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و بریتانیا آزاد خواهد کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌ ای اعلام کرد: امروز، رئیس‌ جمهور اعلام می‌ کند که وزارت انرژی برای کاهش قیمت‌ ها برای آمریکایی‌ ها و رفع عدم تطابق بین تقاضای خروج از همه‌ گیری و عرضه، ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت را در دسترس قرار خواهد داد.
کاخ سفید می گوید که نفت خام به دو صورت آزاد می شود: ۳۲ میلیون بشکه طی چند ماه آینده آزاد می شود و ذخایر استراتژیک نفت در نهایت با همین مقدار تکمیل می شود، در حالیکه ۱۸ میلیون بشکه شتابی به سمت نفت خواهد بود، چند ماه بعد از فروش نفتی که کنگره قبلاً مجوز آن را صادر کرده بود.
جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
فشار مجدد آمریکا برای افزایش تولید نفت توسط اوپک پلاس
به گفته کاخ سفید، بایدن "آماده انجام اقدامات اضافی" در صورت لزوم است.
پیش‌بینی می‌شود که اقدام جمعی برای آزادسازی نفت از آزادسازی استراتژیک، اوپک پلاس را خشمگین می‌کند، زیرا پیشتر درخواست بایدن برای آزادسازی ذخایر نفت خام برای کاهش افزایش قیمت‌ها را رد کرده بود.
به گفته انجمن خودرو آمریکا، تصمیم بایدن در حالی صورت می گیرد که قیمت بنزین در ایالات متحده در حال افزایش است و به طور میانگین حدود ۳.۴۰ دلار در هر گالن است که بیش از دو برابر سال گذشته است.
کاخ سفید خاطرنشان کرد: این امر به هفته ها رایزنی با کشورهای سراسر جهان می انجامد و ما در حال حاضر شاهد تأثیر این کار بر قیمت نفت هستیم. طی چند هفته گذشته که گزارش‌های مربوط به این کار علنی شد، قیمت نفت نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافت.
در اوایل ماه نوامبر، اعضای اوپک پلاس بر پایبندی به برنامه‌هایی برای افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز از دسامبر توافق کردند و در مقابل درخواست‌های بایدن برای افزایش قابل توجه تولید به چالش کشیدند.
بازار نفت به شدت تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است و تولیدکنندگان مجبور به کاهش تولید نفت به دلیل کمبود تقاضا شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала