هشدار گازپروم به مولداوی

© REUTERS / Sergei Karpukhinهشدار گازپروم به مولداوی
هشدار گازپروم به مولداوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
گازپروم به مولداوی اعلام کرده است که در 48 ساعت آینده گازرسانی را متوقف خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کوپریانوف، سخنگوی گازپروم در شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: گازپروم قراردادی را با مولداوی امضا کرد که مشروط به پرداخت 100 درصدی پرداخت‌های جاری برای گاز است، مهلت بعدی در 22 نوامبر فرا رسیده است، در این راستا، این شرکت به مولداوی اعلام کرده است که در 48 ساعت آینده گازرسانی را متوقف خواهد کرد.
کوپریانوف ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط دشوار و بسیار دشوار در وضعیت اقتصادی و مالی مولداوی، با تمایل به حفظ امکان پرداخت بدهی های مولداوی در قبال گازپروم و همچنین موضع رئیس جمهور روسیه، که طرف مولداوی بارها درخواست کمک کرده است، گازپروم تصمیم گرفتت تا قرارداد را عملاً بر اساس شرایط طرف مولداوی امضا کند، اما با یک نکته مهم و قابل توجه: مولداوی صد در صد پرداخت های فعلی گاز را به موقع انجام دهد.
وی افزود: مهلت بعدی پرداخت‌های جاری امروز 22 نوامبر است. هیچ پرداختی وجود ندارد. در این راستا، امروز گازپروم مطابق قرارداد به طرف مولداوی اعلام کرد که تا 48 ساعت دیگر گاز به مولداوی متوقف خواهد شد.
گازپروم و مولداوی در 29 اکتبر قرارداد عرضه گاز را برای مدت 5 سال از اول نوامبر تمدید کردند. همانطور که شرکت روسی گفت، طرفین پروتکلی را در مورد حل و فصل مسائل جاری در بخش گاز امضا کردند. شرایط تمدید قرارداد برای دو طرف سودمند است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала