با مصرف این خوراکی ها ریه خود را تقویت کنید

© Depositphotos.com / alexrathsЧай с имбирем и лимоном
Чай с имбирем и лимоном - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
در دوران همه گیری ویروس کرونا تقویت ریه و داشتن ریه سالم و قوی بسیار مهم است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رکنا، مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند نقش موثری در تقویت سلامت ریه ها داشته باشد.
در زیر ۱۵ ماده غذایی برای تقویت ریه آمده است:
سیر از خواص ضد میکروب، ضد سرطان، و کاهنده فشار خون برخوردار است. مطالعات نشان داده اند که مصرف سیر اثر مثبتی بر بیماران مبتلا به اختلالات ریوی و سرطان ریه دارد.
اسفناج و دیگر سبزیجات سبز برگ مانند کیل، برگ چغندر، و برگ تربچه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. مصرف حداقل یک پیمانه اسفناج در روز به تقویت ایمنی و حفظ سلامت ریه ها کمک خواهد کرد.
سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی مانند کاتچین ها، اسید کلروژنیک، و فلوریدزین است که به کاهش خطر آسم، سرطان، التهاب، و بیماری قلبی عروقی کمک می کنند.
ماهی های چرب مانند سالمون، خالمخالی، کپور و هادوک سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند. این مواد به عنوان اسیدهای چرب چندغیراشباع شناخته می شوند زیرا در ساختار شیمیایی آنها بیش از یک پیوند دوگانه وجود دارد.
زنجبیل یکی از درمان های خانگی قابل اعتماد برای مقابله با سرماخوردگی و گلودرد است.
ماده غذایی که خطر لخته شدن خون را ۲۰ برابر افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
ماده غذایی که خطر لخته شدن خون را ۲۰ برابر افزایش می دهد
توت ها از جمله توت فرنگی، تمشک، کرنبری، توت سیاه و بلوبری حاوی اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، تانن ها، اسید اسکوربیک و سایر مواد شیمیایی گیاهی مفید هستند. افزون بر تقویت سلامت ریه، این مواد غذایی به کاهش التهاب، تقویت ایمنی، محافظت از قلب، و مبارزه با انواع مختلف سرطان کمک می کنند.
زردآلو منبع خوبی برای ویتامین C، ویتامین E، بتا کاروتن و لیکوپن است. تمام این ترکیبات آنتی اکسیدان هایی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند. زردآلو از خواص ضد آلرژی، ضد میکروب، ضد التهاب و ضد سرطان برخوردار است.
بروکلی منبع خوبی برای سولفورفان است که از خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد سرطان، و ضد میکروب برخوردار است. همچنین، این ماده توانایی خود در پیشگیری از سرطان های ریه، معده و سینه را نشان داده است.
گریپ فروت میوه کم کالری منبع خوبی برای ویتامین C، ویتامین B۶، تیامین، اسید فولیک و منیزیم است. همچنین، گریپ فروت حاوی یک فلاون زیست‌فعال به نام نارینجنین است که از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب برخوردار است.
زردچوبه: کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، مسئول فواید سلامت مختلف آن است. این ماده از خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، و ضد میکروب برخوردار است. این خواص، زردچوبه را به گزینه ای ایده‌آل برای مقابله با اختلالات التهابی، سرطان ها و چاقی بدل می کند.
لوبیاها و مغزدانه ها دو نقطه مشترک دارند: آنها منبع خوبی برای پروتئین بوده و از خواص ضد التهاب برخوردار هستند. از این رو، با مصرف آنها به کاهش التهاب، کلسترول، فشار خون و مدیریت چربی احشایی کمک می کند.
آووکادو سرشار از ویتامین های E، K، B۶، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، و نیاسین است و منبع خوبی برای اسیدهای چرب چندغیراشباع محسوب می شود. این ویتامین ها دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی هستند.
مرغ و بوقلمون پرمصرف‌ترین انواع گوشت ماکیان و منابع خوبی برای پروتئین بدون چربی هستند. یک رژیم غذایی سرشار از گوشت ماکیان نشان داده است که خطر سرطان ریه را به میزان ۱۰ درصد کاهش می دهد.
فلفل دلمه ای قرمز منبع خوبی برای لیکوپن، ویتامین C، و بتا کاروتن است. این مواد از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار هستند و به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند.
فلفل های چیلی : کپسایسین موجود در فلفل عامل تندی این ماده غذایی است که البته از خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطان نیز برخوردار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала