افشاگری رئیس سابق فیفا از میزبانی جام جهانی توسط قطر

© AP Photoسپ بلاتر، رئیس فعلی فیفا
سپ بلاتر، رئیس فعلی فیفا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
رئیس سابق فیفا بار دیگر به نقش پلاتینی و سارکوزی در رسیدن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از لوموند، جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. به نظر می رسد که این کشور کوچک حوزه خلیج فارس با کمک دست های پشت پرده توانست که میزبانی این رقابت بزرگ را به دست آورد.
سپ بلاتر رئیس سابق فیفا گفت: دادن میزبانی جام جهانی به قطر اشتباه بزرگی بود. سارکوزی رئیس جمهورسابق فرانسه و پلاتینی در دادن این میزبانی به قطر نقش داشتند. من از رسیدن میزبانی به قطر ناامید شدم و احساس خوبی نداشتم. سارکوزی از پلاتینی خواسته بود که به جای حمایت از آمریکا از قطر برای میزبانی حمایت کنند.
او ادامه داد: فکر می کردم که قطر با توجه به اینکه کشور کوچکی است و گرمای هوا در آن بالا است نمی تواند به میزبانی دست پیدا کند. تصور من این بود که یا آمریکا و یا روسیه میزبان خواهند شد اما دخالت رئیس جمهور فرانسه همه چیز را تغییر داد.
رونمایی از کاپ قهرمانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
رونمایی از کاپ قهرمانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ + ویدئو
بلاتر درباره این سوال که آیا رد و بدل شدن پول در رسیدن این میزبانی به قطر نقش داشت، گفت: بعید نیست اما نمی توانم به شخصی خاص تهمت زنم. اگر دخالت سارکوزی در لحظات پایانی نبود و او بر پلاتینی فشار نمی آورد قطعا قطر برنده این رقابت نمی شد. این میزبانی با خرید باشگاه پاری سن ژرمن توسط صندوق سرمایه گذاری قطر ربط داشت. این برای نخستین بار بود که دخالت سیاسی باعث تصمیم گیری بزرگی در فوتبال شد. از نظر اجتماعی و اقلیمی دادن میزبانی به قطر اشتباه بزرگی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала