اعلام موضوعات اصلی گفتگوی روسای جمهور روسیه و آمریکا

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر درخشان ترین لحظه در دیدار پوتین و بایدن از دیدگاه رئیس جمهور سوئیس
درخشان ترین لحظه در دیدار پوتین و بایدن از دیدگاه رئیس جمهور سوئیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
موضوعات اصلی گفتگوی آنلاین روسای جمهور روسیه و آمریکا که به صورت آنلاین برگزار می شود، اعلام شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و ایالات متحده، در نشست آتی خود که به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، در خصوص نتایج توافقات نشست ژوئن در ژنو با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.
به گفته ادوارد لوزانسکی، رئیس دانشگاه آمریکایی در مسکو، تمام اطلاعات مثبت در خصوص مذاکرات در مورد ثبات استراتژیک، امنیت هسته ای و سایبری و همچنین فضایی که پس از نشست روسای جمهور در سوئیس رخ داد، عمدتاً از مسکو بود.
لوزانسکی گفت: دولت آمریکا عجله ای برای نگاه مثبت نداشت و این به دلیل احساسات جنگ طلبانه در کنگره است که در آن هرگونه اشاره به بهبود روابط با روسیه به عنوان خیانت به منافع ایالات متحده تلقی می شود.
علاوه بر این به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، اغلب در مورد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بین دموکرات‌ها و جمهوری‌ خواهان اتفاق نظر وجود دارد، حتی اگر دلیل آن دور از ذهن باشد یا ربطی به مسکو نداشته باشد. تحقیقات مداوم در مورد روابط بین مسکو و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده نیز به این آتش می افزاید.
گمانه زنی آمریکایی ها درباره محل دیدار پوتین و بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
احتمال دیدار پوتین و بایدن در اوایل سال آینده
وی گفت: با توجه به موارد فوق، متأسفانه نباید روی هیچ پیشرفتی برای بهبود روابط روسیه و ایالات متحده حساب کرد.
پیش از این دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفته بود که گفتگوی آنلاین روسای جمهور روسیه و آمریکا ممکن است قبل از پایان سال جاری برگزار شود. سخنگوی رئیس جمهور روسیه در خصوص موضوعات احتمالی مذاکره نیز گفت: پوتین و بایدن درباره اوکراین و ناتو گفتگو خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала