فواید چای و قهوه بر مغز انسان

CC0 / Pixabay / کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه
کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
دانشمندان چینی در مقاله ای که در نشریه PLOS Medicine منتشر شده است اعلام کردند که نوشیدن قهوه یا چای خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان چینی تحقیقاتی انجام دادند که نتایج آن نشان می دهد نوشیدن قهوه یا چای خطر سکته مغزی و زوال عقل را کاهش می دهد.
این دانشمندان فواید قهوه را برای عملکرد مغز شناسایی و داده های 365682 نفر را مطالعه کردند. کارشناسان افرادی را که مایل به شرکت در آزمایش بودند از سال 2006 تا 2010 انتخاب کردند، داده های داوطلبان تا سال 2020 ثبت شد.
در ابتدای این تحقیقات، چینی ها توضیح دادند که چقدر قهوه یا چای می نوشند. در طول 14 سال، 5079 شرکت کننده دچار زوال عقل شدند و 10053 نفر دچار سکته مغزی شدند.
پس از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افرادی که دو تا سه فنجان قهوه یا سه تا پنج فنجان چای در روز می نوشند (یا هر دو نوشیدنی تا شش فنجان در روز) کمتر دچار سکته مغزی و زوال عقل می شوند و 32 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی و 28 درصد خطر ابتلا به زوال عقل بودند.
فواید متناقض چای سبز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
فواید متناقض چای سبز
نتایج برای کسانی که این نوشیدنی ها را ننوشیده بودند به طور قابل توجهی بدتر بود. متخصصان با اشاره به اینکه می توان از آنها برای پیشگیری از بیماری استفاده کرد، گفتند: نوشیدن متوسط ​​قهوه و چای، به تنهایی یا به صورت ترکیبی، با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط است.
پیش از این، ایرینا لیزون، متخصص تغذیه و تغذیه گفته بود که قهوه را باید صبح در حین یا بعد از غذا نوشید و از آن به عنوان جایگزین ناهار استفاده نکنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала