بنر دختر قهرمان در حمایت از دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بنر دختر قهرمان در حمایت از دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران +عکس، ویدئو
بنر دختر قهرمان در حمایت از دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران +عکس، ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
شهرداری تهران با نصب بنر دختر قهرمان از زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون فوتبال اردن پس از شکست تیم ملی فوتبال زنان این کشور از تیم بانوان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های بانوان آسیا، از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست در مورد جنسیت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران تحقیق کند. شاهزاده علی بن الحسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن، روز یک‌شنبه ۲۳ آبان در توئیتی اعلام کرد که در نامه‌ای رسمی خطاب به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواستار "تحقیق برای تعیین جنسیت" فوتبالیست مورد نظر شده است.
از مضمون این پیام این اتهام برداشت می‌شد که دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران "مرد" است، اما خود را "زن" جا زده است. مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال فوتبال ایران این ادعا را تکذیب کرد و روز یک‌شنبه به وب‌سایت ورزش سه گفت: "مسئولان پزشکی تک‌تک اعضای تیم را از نظر هورمونی آزمایش کرده‌اند که چنین مشکلاتی پیش نیاید. بنابراین به تمام طرفداران می‌گویم که اصلا نگران نباشید. ما بدون اتلاف وقت هر مدرکی را که کنفدارسیون فوتبال آسیا درخواست کند در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد."
در نهایت در هفته جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا، شکایت فدراسیون اردنی را رد کرده و گفت که زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت اردنی‌ها مردود است. این اتفاق حمایت گسترده از زهره کودایی را در پی داشت که با درخشش خود نقش مهمی در اولین صعود تاریخ بانوان به جام ملت‌های آسیا ایفا کرده بود. و در جدیدترین اقدام شهرداری تهران تصاویری از کودایی در شهر نصب کرده و به او لقب "دختر قهرمان" را داده است.
کاربران بسیاری معتقدند باید از این دختر قهرمان بیشتر حمایت شود و به این موضوع بی‌تفاوت نباشند و آن را به شوخی و طنز نگیرند چراکه او یک بانوی ایرانی‌ست و برای این کشور افتخارآفرینی کرده است.
برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند کسانی که در برابر کوچکترین حواشی فضای مجازی واکنش نشان می‌دادند به این موضوع واکنشی نشان ندادند و این مسئله واقعا جای تاسف دارد. جمعی از کاربران به تندی از درخواست شکایت اردن انتقاد می‌کنند و از بابت اینکه این شکایت مردود شد ابراز خوشحالی می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала