السالوادور نخستین شهر رمزارز در جهان را می سازد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد شکنی بیت کوین ادامه دارد
رکورد شکنی بیت کوین ادامه دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
قرار است السالوادور نخستین "شهر بیت‌کوین" جهان را بسازد که در ابتدا از طریق اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین تامین می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، نجیب بوکله، رئیس‌جمهوری السالوادور می‌گوید این کشور قصد دارد نخستین "شهر بیت‌کوین" جهان را بسازد که در ابتدا از طریق اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین تامین می‌شود.
بوکله در پایان یک رویداد تبلیغاتی یک هفته‌ای بیت‌کوین در السالوادور گفت که شهری که در منطقه شرقی لایونیون برنامه‌ریزی شده است، نیروی زمین گرمایی را از یک آتشفشان دریافت می‌کند و هیچ مالیاتی به جز مالیات بر ارزش افزوده (VAT) دریافت نخواهد کرد.
 بیت کوین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
رکوردشکنی جدید بیت‌کوین
بوکله با لباس سفید و کلاه بیس‌بال برعکس در استراحتگاه ساحلی میزاتا به زبان انگلیسی گفت: "اینجا سرمایه‌گذاری کنید و تمام پولی را که می‌خواهید به‌دست آورید. این یک شهر کاملاً زیست‌محیطی است و توسط یک آتشفشان انرژی می‌گیرد".
بوکله گفت که نیمی از مالیات بر ارزش افزوده برای تامین اعتبار اوراق قرضه صادر شده برای ساخت شهر استفاده می‌شود و نیمی دیگر برای خدماتی مانند جمع‌آوری زباله.
برآورد شده است که هزینه زیرساخت عمومی این شهر، حدود 300 هزار بیت‌کوین باشد. السالوادور در ماه سپتامبر اولین کشور در جهان بود که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رسمی پذیرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала