اجرای طرح کنترل هوشمند کرونا در ایران

© Photo / IRNAمحدودیت‌های هوشمند کرونایی در ایران
محدودیت‌های هوشمند کرونایی در ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
اشتراک
در ایران اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از اول آذر ماه جایگزین محدودیت‌های پیشین می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از اول آذر ماه جایگزین محدودیت‌های پیشین می‌شود.
گفتنی است که در طرح هوشمند، افرادی که واکسینه نشده‌اند از دریافت خدمات عمومی و حمل و نقل عمومی محروم می‌شوند و از حضور کارمندان واکسن نزده در محل کار نیز جلوگیری خواهد شد.
با اجرای طرح کنترل هوشمند، افرادی که به هر دلیلی واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اجازه سفر کردند ندارند، مگر آنکه تست PCR منفی با مهلت ۷۲ ساعت در اختیار داشته باشند.
طرح محدودیت تردد شبانه در ایران لغو شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
طرح محدودیت تردد شبانه در ایران لغو شد
در همین زمینه، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت قرنطینه هوشمند مبتنی بر برخورداری افراد از واکسیناسیون است به این مفهوم که دریافت خدمات مدنی، اجتماعی، بازرگانی و مراودات درون شهری منوط به انجام واکسیناسیون است و افراد با ارائه کارت واکسن خود می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.
وی افزود: مقدمات کار در مجموعه ادارات، آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان تهران با همکاری نیروهای انتظامی و اصناف در حال انجام است و امیدواریم با تکمیل ظرفیت واکسیناسیون در تهران زمینه اجرای عملیاتی برنامه قرنطینه هوشمند فراهم شود.
محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران در توضیح کنترل تردد در طرح هوشمند گفت: در ترددهای بین استانی صاحبان خودروهایی که ۲ دوز واکسن را تزریق کرده باشند، جریمه نخواهند شد.
وی در تشریح چگونگی دریافت کارت دیجیتال واکسیناسیون، اظهار داشت: از آنجا که اساس طرح بر مبنای سامانه و نرم افزارهای مختلف است و ممکن است برخی افراد تلفن همراه هوشمند نداشته باشند یا حتی خط تلفن همراه نداشته باشند این افراد می‌توانند از کارت واکسن استفاده کنند.
فرهادی افزود: باقی افراد باید با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت کارت واکسیناسیون دیجیتال خود را دریافت کنند که می‌توانند هم چاپ کنند و هم می‌توانند تصویر آن را در گوشی‌های خود ذخیره کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала