خودکشی کولبر نوجوان به خاطر توقیف قاطرها در پاوه +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / خودکشی کولبر نوجوان به خاطر توقیف قاطرها در پاوه +عکس، ویدئو
خودکشی کولبر نوجوان به خاطر توقیف قاطرها در پاوه +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2021
اشتراک
کولبر نوجوان ۱۶ ساله پس از توقیف قاطرهایش اقدام به خودکشی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبر خودکشی یک نوجوان ۱۶ ساله به نام سروش رحمانی که در مرز عراق به همراه برادرش کولبری می‌کردند در فضای مجازی منتشر شده است و انتقاد کاربران از مشکلات در میان کولبران و مسائل مختلف زندگی در ایران را به دنبال داشته است. خودکشی این نوجوان پس از توقیف قاطرهایش توسط ماموران هنگ مرزی اتفاق افتاد و یکی از بستگان این نوجوان در رابطه با چگونگی اتفاق توضیحاتی را با خبرگزاری رکنا در میان گذاشت.
وی در شرح ماجرا و جزئیات این اتفاق گفت: "وضعیت مالی خانواده سروش پس از ورشکستگی پدر وی بسیار بد بود و با توجه به اینکه اهالی روستای می‌دانستند که اوضاع مالی این خانواده بسیار بد است. به همین دلیل یکی از نیکوکاران شهر پاوه برای سروش و برادرش سهیل دو قاطر خرید و به آنها گفت اگر توانستید بعدا پول قاطر را به من برگردانید و این دو برادر با درآمد کولبری مخارج زندگی و درمان پدر و مادرشان را می‌دادند. کولبرها در این مناطق بنزین از مرز می‌برند و فندق و لاستیک و اینطور اجناس را می‌آورند که ماموران هنگ مرزی با این کار قاچاق مقابله می‌کنند."
وی در ادامه گفت: "یک شب که ماموران مرزی برادر سروش را با قاطر در اطراف هنگ مرزی دیده بودند، قاطر او را گرفته بودند و اینجا اگر قاطر کولبران توقیف شود باید بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون به عنوان جریمه بپردازند تا دوباره بتوانند قاطر را پس بگیرند. اما همه می‌دانستند که سروش و خانواده‌اش چنین پولی نداشتند. برای همین شب که شد اهالی روستا و حتی اعضای شورای روستا و دهیاری به ماموران هنگ مرزی مراجعه کردند و از آنها خواستند با توجه به شرایط مالی خانواده سروش قاطرها را پس بدهند اما آنها موافقت نکردند. آن شب زمانی که خبر پس ندادن قاطرها از سوی هنگ مرزی به گوش سروش رسید و او از پس گرفتن قاطرهایشان ناامید شده بود از روستای هانی گرمله به شهر پاوه رفت و در حالیکه در خانه تنها بود به خاطر غصه از دست دادن قاطرها خودش را با پرده اتاق به میله پرده آویزان کرده بود. برادرش همسایه‌ها را خبر کرده بود و اورژانس بالای سر او آمده و گفته بودند که او دیگر علائم حیاتی ندارد. وی در مراسم تدفینی که برگزار شد، در روستای مرزی هانی گرمله به خاک سپرده شد."
این خبر در میان کاربران ایرانی بازتاب گسترده‌ای داشت و کاربران فراوانی از این اتفاق بسیار متاثر شدند و عنوان می‌کنند گویا کسی از میان مسئولان قرار نیست به مشکلات کولبران رسیدگی کند و شرایط شغلی مناسبی را برای آنها فراهم کنند. این کاربران عنوان می‌کنند جای تاسف دارد که نوجوانی که باید در شور و شوق زندگی باشد و در کلاس درس حاضر شود نان‌آور خانه است و از شدت غم و غصه‌ی مشکلاتی که دارد اقدام به خودکشی می‌کند و این اتفاق غم‌انگیز از اثرات بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان به مشکلات معیشتی مردم است.
https://www.instagram.com/p/CWfngSQKJMe/?utm_source=ig_web_copy_link
کاربران عنوان وقتی تمام سرمایه یک نوجوان را با وجود همه مشکلاتش از او بگیرند او به چه چیزی می‌تواند بیندیشد. کاربرانی نیز به گلایه و شکایت از مشکلات معیشتی حاکم در ایران اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند این روزها مردم بسیاری درگیر گرانی‌ها و مشکلات زندگی روزمره‌شان هستند و چقدر تلخ است که مردم سرزمینت غم نان داشته باشند و خانواده‌ها به خاطر مشکلات مالی دچار اتفاقات ناگوار شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала