فردا گروسی به تهران می آید

© REUTERS / WANA فردا گروسی به تهران می آید
 فردا گروسی به تهران می آید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2021
اشتراک
رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه نشست شورای حکام و مذاکرات نمایندگان ایران و 1+4 برای رفع تحریم‌ها به تهران سفر می‌کند تا با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه ایران دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در فاصله کمتر از سه ماه از سفر به ایران، فردا دوشنبه راهی تهران می ‌شود. این دیپلمات آرژانتینی شهریور ماه گذشته به ایران سفر کرد و بر اساس برنامه اعلام شده قرار است مجددا به تهران سفر کرده و با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
گروسی: هنوز دعوتنامه‌ای از ایران به دستم نرسیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
گروسی: هنوز دعوتنامه‌ای از ایران به دستم نرسیده است
این دیدار در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نشست حساس کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شود. به گفته محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در وین، هدف از این سفر گفت‌وگو در خصوص بررسی وضعیت همکاری‌های فنی دو طرف است.
برخی از تحلیلگران معتقدند این سفر می‌تواند فضایی مثبتی برای آغاز مذاکرات هسته‌ای ۸ آذر ماه در وین ایجاد کند اگرچه بسیاری از مقامات کشورمان بر ضرورت اثبات حسن نیت دولت آمریکا تاکید کرده اند. اما سفر گروسی می‌تواند اختلافات اخیر ایران و آژانس را تعدیل کند.
پیش از این سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری گذشته خود از ارائه برنامه سفر گروسی و تنظیم دیدارهای وی با رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه خبر داد و در ادامه آژانس برنامه سفر گروسی به تهران را تایید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала