اظهارات جنجالی یک مقام ایرانی در خصوص پراید ۵۰۰۰ یورویی +ویدئو

© Photo / IRNAاظهارات جنجالی یک مقام ایرانی در خصوص پراید ۵۰۰۰ یورویی +ویدئو
اظهارات جنجالی یک مقام ایرانی در خصوص پراید ۵۰۰۰ یورویی +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
اشتراک
فروش خودروی پراید با قیمت ۵۰۰۰ یورو مورد انتقاد قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، اظهارات جنجالی سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس، درباره خرید پراید ۵۰۰۰ یورویی و ظلم بودن آن به مردم، با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شده است. دهنوی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: "مسئله گرانی خودرو جزء اولین مشکلات مردم محسوب شده و مردم به دلیل پرداخت هزینه نامعقول برای خرید خودرویی که نه از کیفیت و نه از ایمنی کافی برخوردار است، ناراحت هستند."
سید محسن دهنوی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به توئیتی که اخیرا در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود گفت: "امروز مردم ما باید ۵۰۰۰ یورو پرداخت کنند و پراید بی‌کیفیت بخرند، در حالیکه در کشورهای همسایه با این مبلغ خودروهای با کیفیت‌تری می‌توان خریداری کرد."
وی دلایل اصلی گرانی‌ها را سیاست‌گذاری اشتباه دولت و دادن امتیاز انحصاری به دو شرکت خودروسازی ایرانی و تلاش نکردن آن‌ها برای بالا بردن ارتقاء سطح کیفی محصولات به دلیل نداشتن رقیب در بازار خودرو ایران و فروختن محصولات با قیمت‌های نجومی عنوان کرد و در آخر بیان نمود، ما فکر می‌کنیم این ظلم به مردم است.
در برخی خبرگزاری‌ها نیز توئیتی دیگر از این مقام مسئول منتشر شده که در آن توضیحاتی درباره اصلاحات مجلس در خصوص آزادسازی واردات خودرو و تاثیرات آن بر بازار خودرو ایران بیان شده است. دهنوی در این توئیت نوشت: "با اعطای مجوز واردات به ازای صادرات خودرو یا قطعات، مجلس اولین قدم برای رفع انحصار را برداشت؛ گرچه کافی نیست اما گام مثبت کمیسیون صنایع در جهت کنترل قیمت خودرو موثر است. با سیاست‌گذاری‌های درست، قیمت در بازار تعدیل می‌شود نه با تصمیمات خلق‌الساعه!"
تعدادی از کاربران با ابراز تاسف بیان می‌کنند قیمت خودروی بی‌کیفیتی چون پراید بالای ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد و برای ارائه کیفیت، آن را با مبلغ مضاعف و افزودن نام پلاس به خریداران عرضه می‌کنند. عده‌ای از کاربران به صحبت دهنوی که عنوان کرد "من گمان می‌کنم این ظلم به مردم است" واکنش نشان می‌دهند و بیان می‌کنند همه مردم می‌دانند که این ظلم به مردم است و ظاهرا شما تازه متوجه شدید. برخی از کاربران نیز با عصبانیت اظهار می‌کنند هر روز شاهد گران شدن مواد غذایی و بالا رفتن هزینه‌های روزمره زندگی هستند. تا مشکلات اولیه مردم حل نشود این صحبت‌ها تنها اصواتی در فضاست.
جمعی دیگر نیز با طرح این سوال که واقعا کسی پیدا می‌شود با ظلم مقابله کند به این خبر واکنش نشان می‌دهند و بعضی دیگر در پاسخ عنوان می‌کنند تا ما به خودمان رحم نکنیم هیچکس حتی خدا نیز به ما رحم نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала