چین: حفظ و رعایت برجام تنها راه موثر برای حل مساله هسته ای ایران است

© AP Photo / Andy Wongجائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
جائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که حفظ و رعایت توافقنامه برجام، تنها راه حل موثر مساله هسته ای ایران به شمار می رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، "جائو لی جیان" شامگاه جمعه در نشستی گفت: ما امیدواریم آژانس بین المللی انرژی با ایران بر اساس احترام به یکدیگر، از طریق گفتگو و مذاکرات اختلافات موجود در برنامه های بازرسی و نظارت را حل کنند.
«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
شرط ایران برای بازگشت به اجرای کامل برجام
وی افزود: از همه طرف‌های ذی‌ربط دعوت می کنیم که نقش سازنده‌ای در این مورد ایفا کنند. چین همیشه بر این باور است که حفظ و رعایت مطلوب توافقنامه برجام تنها راه مؤثر برای حل مسئله هسته‌ای ایران است.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد:‌ همه طرف‌ها باید با تقویت تلاش‌های دیپلماتیک در پیشبرد روند ازسرگیری مذاکرات هسته ای ایران و دستیابی به ثمرات مثبت آن کوشش کنند.
جائو اطهار کرد: در عین حال امیدواریم جوانب مختلف با در نظر گرفتن اوضاع کلی، با حفظ خویشتنداری و منطق، از دخالت در تلاش های دیپلماتیک برای پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران جلوگیری کنند.
اخیراً مذاکرات در وین برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان بوده است و دور ششم این مذاکرات در 20 ژوئن به پایان رسید. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه کار برای بازگرداندن این توافق به میزان تقریباً 90٪ تکمیل شده و فقط نکات سیاسی سیاسی مربوط به تعهدات ایالات متحده و نحوه پایبندی واشنگتن به آنها باقی مانده است. مذاکرات وین در رابطه با روند تشکیل دولت جدید در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری عملاً متوقف شده بود اما بتازگی علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران از توافق برای آغاز مذاکرات احیای برجام در وین در روز ۸ آذر خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала