واکنش ظریف به ادعاهای نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif Khonsari (File)
Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif Khonsari (File) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه پیشین ایران به ادعاهای نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره تعهداتش نسبت به توافق هسته ای و اجرای آن واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در صفحه توییتر خود نوشت: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از فرصت تغییر دولت در ایران و "فراموشکاری" تروئیکای اروپا و اتحادیه اروپا بهره می جوید تا تاریخ اخیر را بازنویسی کند. ایران هیچ گاه از "بازگشت دوجانبه به برجام" دست نشست. آمریکا این کار را کرد. برای بررسی اسناد "عدم اجرای" برجام از سوی آمریکا و تروئیکای اروپا، لطفا به آدرس اینترنتی undocs.org/A/75/968 مراجعه کنید.
اظهارات ظریف در پی این مطرح می شود که رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران روز جمعه ۲۸ آبان در بحرین گفت، به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که شاید بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، منافعی که این توافق در پی دارد را از دست بدهد.
رابرت مالی در کنفرانس منامه گفت: زمانی فرا خواهد رسید که اگر ایران به پیشرفت‌های فعلی خود ادامه دهد، غیرممکن می‌شود که به توافق هسته‌ای برجام بازگردیم و منافع آن توافق را بار دیگر داشته باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала