ماجرای اشک‌های پیرمرد اراکی و ساکنان محله جهرم که از خانه‌های خود بیرون شدند +ویدئو

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ماجرای اشک‌های پیرمرد اراکی و ساکنان محله جهرم که از خانه‌های خود بیرون شدند +ویدئو
ماجرای اشک‌های پیرمرد اراکی و ساکنان محله جهرم که از خانه‌های خود بیرون شدند +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
اشتراک
ویدئویی از اشک‌ها و صحبت‌های یک پیرمرد اراکی که طی حکمی خانه خود را از دست داده بازخورد فراوانی در فضای مجازی داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، مدتی‌ست خبرهایی از حکم تخلیه ۵۰۰ خانوار اهالی خیابان جهرم اراک پس از چهل سال سکونت و دارا بودن مدارک معتبر قانونی به دلیل ادعای مالکیت شخصی در فضای مجازی منتشر می‌شود. اما در روزهای گذشته با اجرا شدن حکم تخیله و پلمب تعدادی زیادی از این خانه‌ها، نگرانی اهالی از آواره شدن در زمستان و عدم توانایی مالی برای خرید و حتی تهیه خانه‌ای موقت را به همراه داشته است.
بر اساس ویدئوهای منتشر شده از این اتفاق گفته می‌شود ساکنان این محله در اوایل انقلاب زمین‌های خانه‌های خود را به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده بودند و اکنون با اقدام قانونی ورثه با در دست داشتن سند مالکیت و تخلیه منازل خود روبرو شده‌اند. یکی از ویدئوهایی که از این ماجرا بازخورد فراوانی در فضای مجازی داشته مربوط به اشک‌های دردناک یک پیرمرد که از اهالی محله جهرم در اراک می‌باشد و با ناراحتی فراوان وضعیت زندگی خود را توصیف می‌کند است که انتشار این ویدئو بازتاب‌های گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشته است و بسیاری از هنرمندان و کاربران در اینستاگرام خود این مسئله و ویدئو را بازنشر کردند و خواستار رسیدگی مسئولین به این موضوع شدند.
با توجه به اینکه فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی پیگیر این موضوع است و در این رابطه گفت:"به دستور معاون اول رئیس جمهوری پرونده منازل مسکونی محله جهرم اراک با رعایت حقوق شهروندان در دست بررسی است و نگرانی متوجه ساکنین این منطقه نمی‌باشد." اما کاربران فراوانی به این اتفاق واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند این مردم چه گناهی کرده‌اند که هر روز درگیر مشکلات این چنینی می‌شوند چرا مسئولان به وضعیت مردم رسیدگی نمی‌کنند و چرا باید چنین حکمی داده شود چه برسد به اینکه بخواهد اجرایی شود؟!
جمعی از کاربران نیز با اشاره به صحبت‌های ناراحت‌کننده‌ی این پیرمرد عنوان می‌کنند چقدر سخت است پس از این همه سال و تلاش این چنین در کشور خود مورد بی‌احترامی قرار بگیری و این حال و روز بسیاری از مردم ایران در چنین اوضاع اقتصادی و معیشتی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала