آلمان و فرانسه از انتشار مکاتبات وزرای خارجه خود با لاوروف خشمگین شدند

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
اشتراک
آلمان و فرانسه از انتشار مکاتبات هایکو ماس و ژان ایو لودریان، وزرای امور خارجه خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خشمگین شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانات سخنگویان وزارتخانه های خارجه آلمان و فرانسه گفته می شود ما تصمیم لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای علنی کردن این گفتگوهای محرمانه را مورد توجه قرار داده ایم. ما این اقدام را نقض رویه دیپلماتیک می دانیم.
پوتین: در صورت تمایل واشنگتن، روسیه آماده ارائه متن گفتگوی ترامپ و لارورف می باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2017
پوتین: در صورت تمایل واشنگتن، روسیه آماده ارائه متن گفتگوی ترامپ و لارورف می باشد
با این حال آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خاطرنشان ساخت که از انتشار مکاتبات با وزارت خارجه روسیه تعجب نکرده است. او افزود که بسیاری از نامه های خود را در روزنامه ها می خواند و از این نظر چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.
17 نوامبر، وزارت امور خارجه روسیه مکاتبات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با همکاران خود از فرانسه و آلمان را منتشر کرد تا از تحریف موضع مسکو در مورد نشست دیپلمات ها در "فرمت نرماندی" و " از گمانه زنی های بیشتر در مورد این موضوع جلوگیری کنید. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی این وزارتخانه گفت که انتشار این مکاتبات سندی حاکی از عدم خرابکاری طرف روسی در مذاکرات دنباس در "فرمت نرماندی" است.
این مکاتبات پس از آن منتشر شد که ، ژان ایو لودریان و هایکو ماس، وزرای خارجه فرانسه و آلمان به خاطر "امتناع" روسیه از "فرمت نرماندی" برای حل و فصل اوضاع با اوکراین ابراز تاسف کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала