واکنش ناتو به آزمایش سامانه ضدماهواره روسیه

© REUTERS / Laura Hasaniناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
اشتراک
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که آزمایش 15 نوامبر سامانه ضدماهواره‌ روسیه را به شدت محکوم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ناتو در بیانیه ای اعلام کرد: "ناتو آزمایش موشکی ضد ماهواره که توسط روسیه به شیوه ای غیرمسئولانه و بی پروا 15 نوامبر 2021 انجام شد را به شدت محکوم می کند."

ناتو خاطرنشان کرد که این آزمایش منجر به تشکیل زباله‌هایی شده است که "برای جان انسان‌ها و دستگاه‌های فضایی تعدادی از دولت‌ها خطر محسوب می‌شود."
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
ناتو آزمایش تسلیحات ضد ماهواره روسیه را غیرمعقول دانست


شایان ذکر است، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در 15 نوامبر به طور موفق آمیز آزمایشی انجام داد که به ماهواره "سلینا-دی" غیرفعال روسیه اصابت کرد. سرگی شایگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که زباله‌های حاصل از این شلیک تهدیدی برای هیچ فعالیت فضایی نیستند.
پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اظهار داشت، مسکو از واکنش آمریکا نسبت به آزمایش سیستم ضدماهواره ای روسیه متاسف است، در حالی که واشنگتن خود ایجاد کننده تهدیدات فضایی است.

زاخارووا در پخش زنده برنامه "سولوویف لایو" با بیان اینکه روسیه در چارچوب تعهدات بین المللی خود و منطبق با توافق فضایی سال 1967 ماهواره از کار افتاده " Tselina-D " را از بین برده است، گفت: "با ابراز تاسف شاهد اتفاقاتی که در آمریکا افتاد، بودیم و به شرکای آمریکایی خود یادآوریم می کنیم که اتفاقا خود واشنگتن، نه از امروز بلکه از دهه 1950 سیاست آشکار استفاده از فضا برای اقدامات نظامی را پیش گرفته است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала