لهستان موشک های "کشنده" سامانه روسی اس-400 را از آمریکا می خرد

© AP Photo / Krystal Ardreyلهستان موشک های "کشنده" سامانه روسی اس-400 را از آمریکا می خرد
لهستان موشک های کشنده سامانه روسی اس-400 را از آمریکا می خرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
اشتراک
لهستان قصد دارد موشک‌های پیشرفته Advanced Anti-Radiation Guided Missile (AARGM) را از ایالات متحده آمریکا خریداری کند که "قاتل" سیستم‌های دفاع ضد موشکی از جمله سامانه موشکی اس-400 "تریومف" روسیه به ‌شمار می‌روند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه لهستانی Defense24 منتشر کرده است.
طوری که نویسندگان مطلب مندرجه در این نشریه ذکر می کنند، جنگنده های F-16 Fighting Falcon و F-35 Lightning II می توانند به این موشک ها مسلح شوند.
رونمایی روسیه از قاتل موشک های آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2020
گزارش و تحلیل
رونمایی روسیه از قاتل موشک های آمریکا
آنها خاطرنشان می کنند: "استفاده احتمالی AARGM برای هواپیما های F-16 اماکن خواهد داد پایگاه اطلاعات درباره تهدیدات از جمله بر اساس پروازهای انجام شده در نزدیکی مرزهای لهستان با استان کالینینگرادروسیه و بلاروس، تهیه شود."
در این مقاله آمده است که موشک هدایت شونده دوربرد مدرنیزه شده AGM-88G (AARGM-ER) به "ابزاری ضروری برای جنگنده های F-35 در مبارزه با عناصر محدودیت و محرومیت از دسترسی و مانور تبدیل شود."
پیش از این، یاروسلاو کاچینسکی، معاون نخست وزیر لهستان، قانون جدیدی را تخت عنوان " دفاع از میهن" ارائه کرد که در آن روسیه به عنوان یک دشمن بالقوه در نظر گرفته می شود. به گفته وی، لهستان در مرز ناتو و اتحادیه اروپا قرار دارد و بنابراین باید دارای "نیروی بازدارنده جدی" و در صورت لزوم توانایی دفاع مستقل برای مدت طولانی باشد. کاچینسکی تاکید کرد که فدراسیون روسیه دارای "ارتش قدرتمند" است که "رزمایش های دائمی" را در نزدیکی خاک لهستان انجام می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала