جن ساکی: تغییری در تحریم های آمریکا علیه ایران رخ نداده است

© REUTERS / Kevin Lamarque     جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
اشتراک
در آستانه دور جدید مذاکرات در باره برنامه هسته ای ایران در وین، برخورد تحریمی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز 18 نوامبر "پنجشنبه" اعلام کرد که در آستانه دور جدید مذاکرات در باره برنامه هسته ای ایران در وین، برخورد تحریمی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است.
وی در ادامه افزود:"من خبری از هرگونه تغییر موضع ما در خصوص این موضوع و مذاکرات ندارم".
سخنگوی کاخ سفید بدین ترتیب نسبت به خبرمنتشره در رسانه ها واکنش نشان داد که بر طبق آن، گویا آمریکا با اسرائیل مذاکراتی در باره معامله موقت با ایران به انجام رسانده که باعث خواهد شد آن ها برای ادامه مذاکرات وین وقت کافی بدست آورند.
باقری: هدف مذاکرات در وین رفع تمام تحریم‌های غیرقانونی آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
باقری: هدف مذاکرات در وین رفع تمام تحریم‌های غیرقانونی آمریکا است
به عنوان یکی از مفاد چنین معامله موقتی به نوشته رسانه ها، لغو بعضی از تحریم ها علیه ایران و آزادسازی بخشی از دارایی ایران عنوان شده است.
هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند. نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала