ابراز امیدواری چین به حل اختلافات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی

© AP Photoژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
اشتراک
چین ابراز امیدواری کرد اختلافات بین ایران و آژانس از طریق گفتگو و رایزنی حل و فصل شود.
به گزارش اسپوتنیک. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین کرد که پکن امیدوار است ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بتوانند اختلافات خود را از طریق گفتگو و رایزنی حل کنند. چین از همه طرف های درگیر می خواهد که نقش سازنده ای در این زمینه ایفا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری گفت: چین امیدوار است که آژانس و ایران بر اساس احترام متقابل از طریق گفتگو و رایزنی، اختلافات خود را در زمینه نظارت و راستی آزمایی به درستی حل و فصل کنند.

وی تاکید کرد: چین همواره بر این موضع پایبند بوده است که تنها راه موثر برای حل مشکل هسته ای ایران حفظ و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران


وی افزود: همه طرف‌ها باید تلاش‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده و برای تسهیل از سرگیری موفقیت‌آمیز مذاکرات برای بازگرداندن پایبندی به برجام و دستیابی به نتایج مثبت اقدامات واقعی اتخاذ کنند و مانع تلاش‌های دیپلماتیک برای پیشبرد مذاکرات در مورد موضوع هسته‌ای ایران نشوند.

پیش از این رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر از ایران خواسته بود موضوع وجود ذرات اورانیوم در سه سایت اعلام نشده را روشن کند. وی همچنین گفته بود که تصمیم ایران برای پایان دادن به تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب برجام تأثیر منفی بر فعالیت های نظارتی آژانس داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала