برترین رژیم غذایی برای بیماران دیابتی

© Fotolia / Jovannigنوشیدن آب میوه های مصنوعی تا چه حد مضر است؟
نوشیدن آب میوه های مصنوعی تا چه حد مضر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
مطالعه مقایسه ای انجام شده توسط دانشمندان بریتانیایی و نیوزیلندی نشان داد که مصرف کم کالری مهم ترین عامل در اثربخشی رژیم های غذایی برای کاهش وزن است.
به گزارش اسپوتینیک به نقل از مقاله منتشر شده در مجله Diabetologia و در تحقیقاتی که بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم انجام شده است، رژیم‌های کم کربوهیدرات، مدیترانه‌ای، گیاه‌خواری و سایر رژیم‌های محبوب، مزایای قابل توجهی دارند، زیرا با کاهش کالری دریافتی در بدن همراه می شود.
محققان 19 مرور سیستماتیک قبلی را بر اساس داده های جمع آوری شده از موسسات مختلف پزشکی را مورد بررسی قرار دادند و بر اثربخشی رژیم های غذایی برای کاهش وزن و بهبودی در بیماران دیابتی نوع 2 تاکید شد.
نویسندگان خاطرنشان می کنند که علاوه بر استعداد ژنتیکی، شروع دیابت نوع II اغلب با اضافه وزن همراه است و علت این بیماری نقض تعامل پیچیده هورمون های روده و متابولیت های میکروبی روده است که منجر به ایجاد می شود.
افراد دارای اضافه وزن، چربی را در کبد، پانکراس و ماهیچه ها ذخیره می کنند. این بیماری همراه با اضافه وزن، عملکرد اندام ها را مختل می کند و در نتیجه هیپرگلیسمی (قند خون بالا غیرطبیعی) که معمولاً با فشار خون بالا و چربی خون بالا همراه است را با خود به همراه دارند. کاهش وزن برای درمان و بهبود دیابت نوع 2 حیاتی است. کاهش وزن کافی می تواند چربی های غیر طبیعی را از کبد و لوزالمعده حذف کند و دیابت را معکوس کند.
به همین دلیل افرادی که به دیابت نوع دوم مبتلا هستند، باید رژیم کاهش وزن که با کالری کم همراه باشد را رعایت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала