امیر عبداللهیان: رفع تحریمها حضور قویتر ایران در همکاری‌های منطقه را بدنبال دارد

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد رفع تحریمها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قویتر و موثرتر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات همکاری منطقه ای از جمله آیورا نیز منجر خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین امیر عبداللهیان روز چهارشنبه در بخشی از سخنرانی خود که به صورت مجازی در بیست و دومین نشست شورای وزیران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) داشت، خطاب به حاضران در این نشست اظهار کرد: جهان با چالش کووید-19 و پیامدهای مخرب آن روبروست. مردمانِ شریف منطقه آیورا نیز از این بلیه در امان نبوده اند. مردم شریف ایران در شرایطی با کرونا و آثار آن دست و پنجه نرم کرده اند که توان عظیم اقتصادی و مالی کشور با محدودیتهای ناشی از تحریم های نامشروع و ناجوانمردانه آمریکا مواجه بوده است.
اعلام آمادگی یک مقام پنتاگون برای بازگشت آمریکا به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اعلام آمادگی یک مقام پنتاگون برای بازگشت آمریکا به برجام
وی خاطرنشان کرد: رفع تحریمها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قویتر و موثرتر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات همکاری منطقه ای از جمله آیورا نیز منجر خواهد شد. ان شاالله.
اخیراً مذاکرات در وین برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان بوده است و دور ششم این مذاکرات در 20 ژوئن به پایان رسید. سپس مذاکرات وین در رابطه با روند تشکیل دولت جدید در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری عملاً متوقف شده بود اما بتازگی علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران از توافق برای آغاز مذاکرات احیای برجام در وین در روز ۸ آذر خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала