نقش رباتی به شکل ماهی در درمان سرطان + عکس

© Depositphotos.com / Lightsource سرطان
 سرطان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
رساندن مستقیم داروهای شیمی‌درمانی به تومورهای سرطانی می‌تواند عوارض جانبی داروها را کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت " نیواطلس"، رساندن مستقیم داروهای شیمی‌درمانی به تومورهای سرطانی می‌تواند عوارض جانبی داروها را کاهش دهد.
شاید این کار به زودی توسط حیوانات کوچک رباتیک انجام شود که با چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند. هدایت این میکروربات‌ها به وسیله آهن‌ربا صورت می‌گیرد و میکروربات‌ها تنها زمانی که با محیط اسیدی اطراف تومور رو به رو می‌شوند، محموله دارویی خود را آزاد می‌کنند.
این میکروربات‌های جدید که از هیدروژل چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند، به شکل حیوانات گوناگون مانند ماهی، خرچنگ و پروانه ارائه می‌شوند و به حفره‌هایی مجهز هستند که می‌توانند ذرات دارو را حمل کنند. پژوهشگران "انجمن شیمی آمریکا" (ACS) در این پروژه، تراکم چاپ را در نواحی خاصی مانند لبه‌ چنگال‌های خرچنگ یا دهان ماهی تنظیم می‌کنند تا در واکنش به تغییرات سطح اسید، باز یا بسته شوند. میکروبات‌ها نهایتا در محلولی حاوی نانوذرات اکسید آهن قرار می‌گیرند تا آنها را مغناطیسی کند.
نتیجه نهایی این پژوهش، میکروربات‌هایی بود که با نانوذرات دارویی بارگیری شدند و با استفاده از آهن‌ربا به سوی مکان مورد نظر هدایت شدند. آنها در مکان مورد نظر، به دلیل تغییر در سطوح pH، محموله خود را به طور خودکار آزاد کردند.
پژوهشگران در بررسی‌های آزمایشگاهی، از آهن‌ربا برای هدایت یک میکروربات شبیه به ماهی استفاده کردند تا آن را از رگ‌های خونی شبیه‌سازی شده، به خوشه‌ای از سلول‌های سرطانی برسانند.
نمونه‌های جدید این میکروربات‌ها به دلیل توانایی آنها در آزادسازی خودکار داروها در مکان‌های مورد نیاز، بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала