دیدار رهبر سوریه با هیئت روسیه در دمشق

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دیدار رهبر سوریه با هیئت روسیه در دمشق
دیدار رهبر سوریه با هیئت روسیه در دمشق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه که برای شرکت در نشست مشترک دو هیئت سوریه و روسیه درباره بازگشت آوارگان سوری در دمشق به سر می‌برد، با بشار اسد دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و "الکساندر لاورنتیف" فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه که از روز سه شنبه برای شرکت در نشست دوره‌ای مشترک درباره بازگشت آوارگان سوری در دمشق حضور دارد، با یکدیگر دیدار کردند.
سوریه از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
سوریه از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق خبر داد
دو طرف در این دیدار درباره نتایج تلاش‌های مشترک جهت تأمین شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان و تسریع در روند آشتی ملی ابراز خرسندی کردند.
دو طرف همچنین بر اهمیت امضای توافقنامه‌های دوجانبه که قرار است در حاشیه نشست‌های مشترک دو هیئت سوریه و روسیه به امضا برسد، تاکید کردند.
بشار اسد به اقدامات روسیه مبنی بر کمک به ملت سوریه برای پشت سر گذاشتن اثرات جنگی تروریستی و اقدامات یکجانبه به علاوه مواضع سیاسی ثابت روسیه نسبت به سوریه و حق حاکمیتی این کشور اشاره کرد و گفت: باید از جلسات و نشست‌ها برای تقویت روابط فرهنگی و مردمی به علاوه تقویت روابط نهادها و موسسات دو کشور دوست بهره‌مند شود.
از سوی دیگر، لاورنتیف اظهار کرد که دیدارهای دو طرف در سطوح مختلف ادامه پیدا خواهند کرد و این امر برای اجرای توافقنامه‌های امضا شده و افزایش همکاری بین نهادها و موسسات دولتی دو کشور ضروری است.
وی افزود: برگزاری این نشست‌ها نه تنها باعث تسهیل بازگشت آوارگان سوری خواهد شد، بلکه به بهبودی شرایط معیشتی در سوریه و تقویت روابط دو کشور دوست کمک خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала