حملات جدید ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحملات جدید ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن
حملات جدید ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
رسانه‌های عربی بامداد پنجشنبه از حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، ائتلاف سعودی استان‌های صنعا، ذمار، صعده و الجوف یمن را بمباران کرده‌ است.
ارتش یمن مانع تسلط حوثی ها بر مارب شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
ارتش یمن مانع تسلط حوثی ها بر "مارب" شد
شبکه خبری المیادین پیشتر گزارش داد که صدای انفجار سه بمب در صنعا پایتخت یمن به گوش رسیده است.
شبکه العربیه نیز با تائید بمباران مناطق مختلف یمن اعلام کرد: ائتلاف عربی در حملاتی هوایی مواضع شبه‌نظامیان حوثی در صنعا را بمباران کرد.
بمباران یمن از سوی عربستان در حالی روی می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه این کشور چندی پیش از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.
وی در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه جنبش انصارالله مدعی شد، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.
"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارد، پشتیبانی می کند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала