پاسخ بایدن به المپیک پکن خبرنگاران را حیرت زده کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstپاسخ بایدن به المپیک پکن خبرنگاران را حیرت زده کرد
پاسخ بایدن به المپیک پکن خبرنگاران را حیرت زده  کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
رئیس‌ جمهور آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن هیئت خود را به بازی‌ های المپیک زمستانی پکن می‌ فرستد، خبرنگاران را سردرگم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا،در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده هیأتی را به المپیک می‌فرستد یا خیر، با سه کلمه پاسخ داد: "هیئت من هستم".
همانطور که روزنامه نگاران متحیر از سخنان بایدن بودند، مشخص نشد که رهبر آمریکا چه منظوری داشته و آیا او این سوال را درک کرده است یا خیر! بایدن اظهارات خود را توضیح نداد.
در ۱۶ نوامبر، واشنگتن پست گزارش داد که دولت ریاست جمهوری ایالات متحده قصد دارد بازی های المپیک زمستانی پکن را تحریم کند.
پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
ایمنی المپیک در چین چگونه تأمین خواهد شد؟+عکس
به گفته این نشریه، راه حل فنی هنوز نهایی نشده است، اما توصیه های مناسبی به جو بایدن داده شده است. به گفته منابع در دولت، رهبر آمریکا قبل از پایان ماه از آنها استقبال خواهد کرد.
اندرو بیتس سخنگوی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور آمریکا نیز به نوبه خود گفت که او چیزی برای افزودن در این زمینه ندارد.
وی همچنین تاکید کرد که این مشکل در گفتگوی جو بایدن رهبر آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین که در ۱۵ نوامبر انجام شد، مطرح نشد.
وزارت خارجه چین نیز به نوبه خود از ایالات متحده به دلیل تلاش برای انتقال المپیک ۲۰۲۲ از پکن انتقاد کرد.
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت که مقامات چین از اقدامات ایالات متحده ناراضی هستند، زیرا آنها "روح المپیک را به طور جدی تضعیف می کنند و به منافع ورزشکاران را در سراسر جهان تجاوز می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала