وزارت دفاع ترکیه درباره نتایج مذاکرات خود با آمریکا اظهارنظر کرد

© AP Photo / Burhan Ozbiliciجنگ در ادلب : وزیر دفاع ترکیه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت
جنگ در ادلب : وزیر دفاع ترکیه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که مذاکرات هیئت ترکیه در آمریکا در مورد تحویل جنگنده های F-16 مثبت بوده و نشست بعدی در آنکارا برگزار خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، طوری که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز قبل گفت، هیئت نظامی ترکیه در حال مذاکره در ایالات متحده برای تحویل جنگنده های F-16 است. پیشتر طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود که جو بایدن، همتای آمریکایی اش به او قول داده است که تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن مجلس سنای آمریکا برای فروش F-16 انجام دهد.
بازداشت تعدادی از شهروندان ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
بازداشت تعدادی از شهروندان ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران آمریکا
وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: نشست گروه های دفاعی وزارت دفاع ترکیه و آمریکا در واشنگتن برگزار شد و در این دیدار که به صورت مثبت و سازنده برگزار شد، طرفین درباره مسائل امنیتی دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.
خاطرنشان می شود که دیدار بعدی در ترکیه برگزار خواهد شد.
ایالات متحده پیش از این یک اطلاعیه رسمی به ترکیه ارسال کرده بود مبنی بر اینکه ترکیه به دلیل خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 روسیه از برنامه تحویل جنگنده‌های جدید F-35 حذف شده است. ایالات متحده تفاهم نامه مشترک درباره F-35 را که توسط ترکیه در ژانویه 2007 با هفت شریک باقی مانده پروژه F-35 - بریتانیا، ایتالیا، هلند، استرالیا، دانمارک، کانادا و نروژ امضا شده بود، لغو کرد. اردوغان پیشتر گفته بود که ایالات متحده به کشورش پیشنهاد خرید جنگنده های F-16 را پس از حذف از برنامه تحویل F-35 داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала