طعنه سفیر ایران به کانادا

© AFP 2023 / Lars Hagbergواکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی
واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
دیپلمات ایران در سازمان ملل: اقدام کانادا ما را به یاد ضرب‌المثل معروف ایرانی در مورد نیرنگ روباه می‌اندازد که می‌گوید: از روباه پرسیدند شاهدت کیست؟ گفت دمم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مایلم بیانیه‌ای پیرامون پیش‌نویس قطعنامه A/C.۳/۷۶/L.۲۸ در مورد وضعیت [به اصطلاح] حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران قرائت کنم.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: این قطعنامه مغرضانه و غیرسازنده که مقرر شده است در کمیته سوم به رأی گذاشته شود، یک حرکت سیاسیِ غیرصادقانه و غیرقابل دفاع است. قطعنامه اشاره شده مملو از خطاهای موضوعی بوده، نشان‌دهنده تحریف گزینشی و سیاسیِ واقعیت‌های موجود و نمایانگر سیاست خصمانه و تعمدی تحریک دیگران به ایران‌هراسی است. جمهوری اسلامی ایران صراحتاً و از سرآغاز شکل‌گیریِ این قطعنامه، آن را همانند سایر قطعنامه‌های کشوری مردود شمرده است.
بررسی ده‌ها شکایت نژادپرستی در ارتش کانادا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
بررسی ده‌ها شکایت نژادپرستی در ارتش کانادا
ارشادی اظهار داشت: بررسی فهرست حامیان اصلی پیش‌نویس قطعنامه از قبیل کانادا، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای غربی، بیانگر این واقعیت است که حامیان اصلی نژادپرستی، اشغالگری و آنانی که مرتکب قتل‌های فجیع بومیان هستند، گرد هم آمده‌ تا دیگران را به رعایت حقوق بشر موعظه کنند.
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: چگونه می‌توان این پیش‌نویس قطعنامه را جدی گرفت وقتی اسرائیل به‌صورت مکرر و مستمر مرتکب کلیه جنایات بین‌المللی می‌شود؟ جامعه بین‌الملل باید اسرائیل را به‌خاطر ریختن خون تعداد بی‌شماری از مردم فلسطین مورد بازخواست قرار دهد.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: اقدام کانادا ما را به یاد ضرب‌المثل معروف ایرانی در مورد نیرنگ روباه می‌اندازد که می‌گوید: از روباه پرسیدند شاهدت کیست؟ گفت دمم. این ضرب‌المثل در مورد کسی است که از افراد وابسته خود به‌عنوان مدرکی برای شهادت به نفع خود استفاده کند. در واقع، مجرم نمی‌تواند از همدست خود بخواهد تا به‌عنوان شاهد در دادگاه حضور یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала