زنگنه: دولت اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نکند تخلف کرده است

© Photo / TASNIM NEWS AGENCY /محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران
محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران، گفت: گمانه زنی‌ ها درباره حذف یا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، اثر تورمی خود را بر کالا‌های اساسی گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران، با بیان اینکه دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز به لایحه و اجازه گرفتن از مجلس ندارد، گفت: برخلاف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بالا بردن ارز ۸ میلیارد دلار تا سقف ۱۲ میلیارد دلار نیاز به اجازه مجلس دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران، افزود: گمانه زنی‌ها درباره حذف یا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، اثر تورمی خود را بر کالا‌های اساسی گذاشته است.
محسن زنگنه علت ارائه لایحه به مجلس در یکشنبه گذشته را همراه کردنِ مجلس در تصمیم گیری اقتصادی پیش رو مطرح کرد.
زنگنه گفت: تا یک ماه آینده، کشور معطل تصمیم گیری درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود.
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
مخالفت مجلس با فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی
زنگنه با بیان اینکه هدف مجلس کمک به دولت است تا بتواند مسائل مالی را تا پایان سال کنترل کند گفت: اگر دولت بخواهد تصمیمی برای ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرد حتما شرایط جامعه و نگرانی‌ های تورم را در نظر خواهد گرفت که البته امیدواریم اگر دولت تصمیم به حذف این ارز گرفت شیوه‌ های مناسبی را بکار بگیرد که در آن عواقب تورمی مورد نظر باشد، زیرا ما در شرایط سختی هستیم و نرخ تورم ما هم اکنون بالا‌ی ۴۶ درصد است، در این شرایط افزایش تورم برای اقشار متوسط و دهک‌ های پایین تبعات سنگینی خواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر خیلی از ایده‌ها و تصمیمات اقتصادی که در شرایط عادی می‌ توان آنها را انجام داد در این شرایط نیازمند دقت و حساسیت بیشتری است تا آسیب جدی وارد نکند البته مجلس نیز آمادگی کمک برای مدیریت اقتصادی و همراهی دولت را تا پایان سال دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала