انتشار مکاتبات دیپلماتیک وزیر خارجه روسیه با همتای فرانسوی و آلمانی

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین
توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه تصمیم گرفت مکاتبات دیپلماتیک سرگی لاوروف وزیر خارجه کشور را با ژان ایو لودریان و هایکو ماس وزرای خارجه فرانسه و آلمان منتشر کرد تا از تحریف موضوع مسکو در مورد نشست وزرای نرماندی جلوگیری شود.
به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه اینطور آمده است.
وزارت خارجه روسیه متذکر شد: "اخیرا موضع روسیه، نقش آن در حل و فصل داخلی اوکراین و رویکردهای مربوط به برگزاری نشست احتمالی وزیران در قالب نرماندی مخدوش شده است. برای جلوگیری از گمانه زنی بیشتر، وزارت امور خارجه روسیه تصمیم گرفت منابع اولیه را علنی کند و مکاتبات دیپلماتیک وزیر امورخارجه روسیه سرگی لاوروف با وزرای خارجه آلمان و فرانسه را منتشر می کند."
بریتانیا قصد دارد نیروهای خود را به اوکراین اعزام کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
بریتانیا قصد دارد نیروهای خود را به اوکراین اعزام کند
در نامه ی منتشر شده در ۱۶ نوامبر برای وزرای خارجه فرانسه و آلمان، لاوروف به همکاران غربی خود هشدار می دهد که این مکاتبات را علنی خواهد کرد. وزیر خارجه روسیه بیان داشت: " مکاتبات فوق الذکر بین ما و همچنین متن این نامه در تاریخ ۱۷ نوامبر بر روی وب سایت وزارت خارجه روسیه قرار خواهد گرفت. من مطمئن هستم که شما نیاز به چنین اقدام غیر متعارفی را درک خواهید کرد. زیرا ما در مورد نیاز به انتقال حقیقت به جامعه جهانی در خصوص اینکه چه کسی و چگونه تعهدات حقوقی بین المللی را در بالاترین سطح انجام می دهد، صحبت می کنیم."
۲۹ اکتبر، لاوروف در نامه ای به وزرای خارجه فرانسه و آلمان به اهمیت ادامه تلاش های میانجی گری طرف ها در قالب نرماندی اشاره کرد و تاکید نمود که نشست احتمالی وزیران باید به خوبی آماده شود ازجمله در زمینه آماده کردن یک بیانیه مشترک با توصیه های خاص به اوکراین و جمهودی دانباس.
وزیر خارجه روسیه در مورد تاریخ پیشنهادی همکاران خود برای برگزاری این نشست در پاریس یعنی ۱۱ نوامبر، تاکید کرد که روسیه بارها اهمیت اولیه محتوای هرگونه گفتگوی احتمالی وضعیت اجرای تصمیمات اجلاس های گذشته را به شرکای آلمانی و فرانسوی توضیح داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала