گفتگوی نمایندگان روسیه و ایران در وین + عکس

© AP Photo / Lisa Leutnerمیخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین
میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی از گفتگوی خود با سرپرست نمایندگی ایران در سازمان های بین المللی در وین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف روز چهارشنبه در توییتی نوشت: امروز با آقای رضا غایبی، سرپرست امور بین‌الملل ایران در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین دیدار کردم.
وی در ادامه توییت نوشت: ما درخصوص رویدادهای مهم پیش رو از جمله بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تهران، جلسه شورای حکام آژانس اتمی و ازسرگیری مذاکرات وین بر سر برجام گفتگو کردیم.
اخیراً مذاکرات در وین برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان بوده است و دور ششم این مذاکرات در 20 ژوئن به پایان رسید. به گفته میخائیل اولیانوف کار برای بازگرداندن این توافق به میزان تقریباً 90٪ تکمیل شده و فقط نکات سیاسی سیاسی مربوط به تعهدات ایالات متحده و نحوه پایبندی واشنگتن به آنها باقی مانده است. مذاکرات وین در رابطه با روند تشکیل دولت جدید در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری عملاً متوقف شده بود اما بتازگی علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران از توافق برای آغاز مذاکرات احیای برجام در وین در روز ۸ آذر خبر داد.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف در تاریخ 14 مرداد گفته بود که تهران آماده مذاکره بوده و از ابتکارات دیپلماتیک حمایت خواهد کرد، مشروط بر اینکه آمریکا تحریم های علیه جمهوری اسلامی را لغو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала