هشدار ایران به اظهارنظرهای عجولانه درباره مسائل تهران و آژانس اتمی

© AFP 2023 / JOE KLAMARAustrian police officers stand guard near the entrance of the Grand Hotel in Vienna on April 6, 2021, where diplomats of the EU, China, Russia and Iran will hold talks.
Austrian police officers stand guard near the entrance of the Grand Hotel in Vienna on April 6, 2021, where diplomats of the EU, China, Russia and Iran will hold talks.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
سرپرست نمایندگان ایران در سازمان ملل در وین هشدار داد که کشورهای عضو آژانس از هرگونه اظهارنظر عجولانه یا با اهداف سیاسی در خصوص اجرای برجام بپرهیزند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگان ایران در سازمان ملل در وین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در گزارش جدید فصلی آژانس پیرامون اجرای برجام اعلام شده است که این سازمان به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی خود درخصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است.
میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
گفتگوی نمایندگان روسیه و ایران در وین + عکس
وی خاطرنشان کرد: در این گزارش همچنین به ملاقات مدیرکل با معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در 12 سپتامبر سال جاری و بیانیه مشترک پس از این ملاقات و همکاری ایران با آژانس برای انجام برخی سرویس های فنی در مکانهای مورد توافق اشاره شده و یک مورد اختلاف نظر در مورد یک مکان به دلیل آنکه ایران اعلام کرده "در حال انجام تحقیقات قضایی و امنیتی در مورد انجام عملیات تروریستی در این مکان است و تا پیان نیافتن این روند دسترسی آژانس به این مکان را فراتر از تعهدات حقوقی میداند و اینکه ایران از "آژانس درخواست نموده تا در انجام این تحقیقات به ایران کمک کند" اشاره شده است.
غائبی افزود: طبق گزارش آژانس، فعالیت‌های غنی سازی در نطنز و فردو، از جمله با نصب آبشارها و ماشین‌های جدید سانتریفیوژ و غنی سازی تا 60 درصد و فراتر از 67/3 درصد مقرر در برجام، همچنان با اطلاع آژانس ادامه دارد.
این دیپلمات ایرانی گفت: گزارش آژانس، میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران در درجات مختلف را تا 6 نوامبر، 2489.7 کیلوگرم اعلام کرده است.
وی تاکید کرد: در این گزارش، اشاره شده است که مدیرکل دعوت ایران برای سفر به تهران را پذیرفته است تا دیدارهای سطح بالایی با مقامات دولت ایران برای بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین بر اساس بیانیه مشترک 12 سپتامبر داشته باشد.
این دیپلمات ایرانی تاکید کرد: با وجود تفاوت نظرهای فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه میان دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوعات فیمابین همچنان ادامه دارد و کشورهای عضو آژانس باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه یا با اهداف سیاسی در این زمینه پرهیز کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала